FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja Killar o Tjejer.
En konstig tanke slog mig för 2 min sen, tänkte regga en .TV domän, men ville se om där finns någon .TV domän som har hamnat på bra position på Google sökresultat. Känner du till någon .tv domän som ligger just nu på toppen på vilket sökord som helst? Tell me ![]() Tackar på förhand vänner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja, Fightplay.tv är iaf nr 1 på just söktermen "fightplay"
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Anyone else? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Anledningen till att du sällan ser .TV i Google är att det är en ovanligt TLD. Google värderar den dock som alla andra TLD´s. Den är varken bättre eller sämre än någon annan, ur SEO-synpunkt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Filmtips.tv får dåliga resultat hos just google på ordet filmtips. Av och yahoo verkar dock tycka bättre om den. Kan iof bero på den något dåliga SEO
![]() Har varit och vänt på sida ett men ligger mellan sida ett och tre lite slumpmässigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det finns teorier om att .gov och .edu skulle väga tyngre (vilket kanske inte är helt omotiverat, eftersom bara institutioner med hög Trust får använda dem). Sedan finns det lite teorier om att .se skulle vara bättre på Svenska Google. Även där kan det finnas lite logik, även om det blir svårt att bevisa att det faktiskt skulle vara så. Men varför .tv skulle vara bättre eller sämre än t ex .org, .eu eller .com har jag svårt att se. Du får motivera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft lite samma funderingar angående ett par .eu sidor jag har som inte riktigt beter sig som väntat. Aldrig varit med om eller hört att det skulle vara någon som helst skillnad från googles perskektiv. Men har mina misstankar.
Knappast någon som kan bekräfta hur det verkligen är. Men vore intressant med andras synpunkter, som själv har siter med mer ovanliga TLD. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag har .com domäner som piskar många .se domäner, i serp:s med hård konkurrens.
Ser dagligen andra tld som rankar högt i svenska serp:en och piskar .se domäner, som då skulle vara "värda mer" i den svenska serp:en ... nja, det tror jag inte på ... förutom det med .edu och .gov som är riktigt tunga tld ... /Patrik Berggren PS ... det går ju lätt att testa och verifiera ... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|