FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har dragit nytt nät hemma och testade mot bredbandskollens olika servrar.
Jag sitter i luleås statsnät med T3 som leverantör. Mot testservern i luleå Skicka: 92,97 Ta emot: 77,92 Ping: 1ms ![]() Mot testservern i Sundsvall skicka: 15.9 Ta emot: 91,51 Ping:4 ![]() Mot testservern i Stockholm Skicka:8,50 Ta emot:48,06 Ping:9 <_< Mot testservern i Göteborg Skicka:4,96 Ta emot: 89,94 Ping: 19 ![]() Mot testservern i Malmö Skicka:5,9 Ta Emot: 30,64 Ping:18 :angry: Detta med switchar och routrar emellan. men det märks att utgående trafik inte är så bra så fort man lämnar stans nät. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bredbandskollen är inte så bra som man skulle vilja.
Jag har fått tokiga resultat vissa gånger. Typ: Skicka 44.3 Ta emot: 63.3 osv... Och då sitter jag på en BBB Adsl 20/3 uppkoppling där det enligt BBB är Max 13 in... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Testa TPTest? Eller är det samma sak som bredbandskollen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Enklast är ju bara att toktanka och maxa sin lina.
Själv har jag BBB 100/10Mbit tjänsten. Och jag har cirka 99/15Mbit vilket jag tycker är helt okej. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Känns som att alla operatörer TOK PRIORITERAR bredbandskollens/tptest's trafik.
Samma med mobilt bredband då man kan nå 5,5Mbit osv vilket inte är helt lätt annars. Hade varit trevligt ifall någon hade +100/+100 lina som kunde lägga upp BBK script. Basscriptet är fritt, men inte GUI't de använder Testade lägga upp de. http://www.mobilabredband.se/speedtest.php Fast har ett tak själv på runt 10-12Mbit på servern vilket inte gör de lämpat för snabbare tester en de. Då kommer man också runt om operatören prioriterar dennes trafik till tptest.se osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||