FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag håller på med implementeringen just nu och det har låst sig lite i skallen. Jag vill ju skicka en orderbekräftelse till mina kunder efter det att dom genomfört en lyckad betalning hos Payson. Då kan jag ju dock inte skicka med variablerna som jag annars har i ett form på min checkoutsida. Hur gör ni andra som är lite duktigare på det här än mig? Sparar kundens variabler i en cookie eller liknande tills efter kortbetalningen är genomförd? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns ett val där du kan ha ett eget kvitto på betalningen, där skriver jag ut ett kvitto och skickar en bekräftelse per mail. Informationen hämtar jag upp från databasen enkelt eftersom Payson skickar tillbaka det id jag skickade in, ja typ så.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack Phredator, det gick ju fint precis som du sa att lagra det i databasen och bara ha ordernumret som nyckel genom hela processen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har ävenjag kikat på Payson integration och skulle gärna höra någon som använt PayPal, som ett komplement nu när det även finns PayPal på svenska.
/Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har använt PayPal på några sajter och övervägde PayPal också till en kommande e-handelsbutik men nu lutar det åt Payson, faktiskt.
Hur redovisar ni kortavgifterna? Kommer de avgiftsdatan tillbaka från Payson eller hur räknar ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Payson har funkat rätt bra MEN det finns en riktigt stor brist. Du kan inte kreditera ett köp så att kunden får tillbaka pengarna till sitt bankkort/Internetbank. Krediterar du så kommer pengarna till kundens Payson-konto (som kunden oftast inte ens förstått /begärt att de fått skapat per automatik).
Har varit i kontakt med Payson flera gånger om detta men de verkar helt ointresserade av att utveckla sin tjänst för att passa bättre för webbutiker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Jag förstod nästan att det var så.
Förhoppningsvis skall vi inte behöva kreditera något ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Payson har fungerat hyfsat dock har Jag fått några enstaka problem de sista månaderna.
2st kunder har betalt via Payson men ordern har inte blivit reggad i e-butiken. Ett fåtal kunder tror att affären är avslutad då de har betalt via Payson. De missar att gå tebaks till e-butiken så att ordern genomförs i e-butiken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
magnus: skickar inte uppgifter via API tillbaka till sajten när betalningen är slutförd?
Då borde man kunna slutföra ordern vid det tillfället istället för att ta för givet att kunden går tillbaka till sajten (om de inte tas dit automatiskt) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag fick till svars från Payson att de är tvugna och slutföra hela processen och inte enbart stänga fönstret när kvittosidan på Payson kommer. Dock (enligt payson) så ska betalningen registeras men det kan ta upp till 2 timmar. Vi har flera personer som inet alls blir reggade men som tur är ser man det inne på payson som slutförd. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|