FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänkte att det vore intressant med en lista på populära webbplattformar, så väl kommersiella som open source.
Jag börjar med en lista på det jag kommer på, nästa person som vill lägga till något på listan får kopiera den senaste och komplettera med sitt. Om ni tycker att listan blir för bred eller för snäv så är det fritt fram att splittra/slå ihop kategorier. Skriv gärna vilket system de kör på också (och rätta även där om jag eller någon annan gjort fel). CMS Wordpress (PHP) Joomla (PHP) EPI Server (ASP) ADD Cms (?) Modx (PHP) CMS Made Simpel (PHP) Länkkataloger PHP LD (PHP) Forum PHP BB (PHP) Invision Power Board vBulletin (PHP) Gallerier |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Drupal
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.opensourcecms.com/ är en ganska nice sammanställning, synd att uppfinna hjulet igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
CMS: Polopoly (Java)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur står sig mindroutes CMS system lemoon i konkurrensen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ingen som vet något php bildgalleri liknande Googles Picasa med persontaggning, fullskärmsslideshow osv?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker nog att smf forum kan stå i listan och även punbb forum stilrent snabbt och effektivt bra till ex. supportforum eller liknande. Nu vet jag inte om dom räknas till opensource men det borde vara nära.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|