FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Stora problem med Cleanlink.
Använder Cleanlink på Adtraction (beskrivning av dess fördelar på: http://blogg.adtraction.com/sa-anvan...k-pa-din-blogg) Har varit nöjd då jag slipper att besökaren får veta att det rör sig om en affilitie-länk och därmed klickar på den oftare. Till min stora förskräckelse märkte jag dock idag att om besökaren högerklickar på länken och väljer att öppna den i en ny flick eller i ett nytt fönster så får jag ingen provision!! Kan inte Adtraction spåra dessa klick? Om 50 % av alla besökare öppnar länken så här så missar man 50 % av sina intäkter ![]() Vad är mitt alternativ om jag vill kunna spåra alla besökare som öppnar länken även i ett nytt fönster? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Så skall det inte vara. Det måste vara ett fel som har smugit sig in i samband med vår senaste release av systemet för någon vecka sedan. Vi kommer att undersöka och åtgärda detta så snart som möjligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Cleanlink fungerar fortfarande inte om man öppnar en länk i ett nytt fönster genom att högerklicka på den och öppna i ny flik eller förnster. Kommer ni åtgärda detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är även så att klicken inte mäts/spåras för de som prenumererar på din sida via RSS. Använder man Google Reader för att följa en blogg så blir alltså ingen ersättning.
Detta står i kommentarerna på sidan du länkade till, men dessa är det inte säkert att man läser (framförallt om man prenumererar via RSS!) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Följande borde fungera för din länk tills de själva kodat rätt:
Kod:
<a href="http://example.com" onmousedown="this.href2 = this.href; this.href = 'http://adtraction.se?dintrackingkod';" onmouseout="if(this.href2) this.href = this.href2;">Länk</a> Denna teknik brukar jag kalla nosnajCleanLink ![]() Nu har ju de flesta aktiverat js, men jag hade hellre haft en fallback så de utan js ser reklamlänken och de med js ser länken dold. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Adtraction: Skulle vilja ha svar på frågan om ni kommer att åtgärda att spårningen vid cleanlink inte fungerar om besökaren öppnar länken i ett nytt fönster. När kommer ni i såfall att åtgärda detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Problemet med spårningen då besökaren öppnar Cleanlink i nytt fönster är nu åtgärdat.
Vi passade även på att införa ny funktionalitet som gör det möjligt att söka på annonsörens namn i AdTailor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nej! Nu funkar cleanlink inte heller ens om man klickar direkt på länken ifråga. Hela Cleanlin ligger nu nere på mina sidor. Gått miste om ett par sales i helgen pga detta. Cleanlink har för mig aldrig funkat om man öppnat länken i ett nytt fönster. Och nu fungerar det knappt ens om man öppnar den i samma fönster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Undrar om Adtractions spårning av Akelius fungerar som den skall. Brukar ha en konvertering per 100 klick.
Sista 2 veckorna har jag haft totalt över 1 000 klick men ingen konvertering. Tror inte att spårningen fungerar som den skall. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|