Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny Kamerexperten-scam?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-03, 16:08 #31
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Citat:
Ursprungligen postat av Danski
Nya ägarna har valt att inte få en genomgång i hur deras butik fungerar, de vet alltså inte ens hur deras egen websida eller kassasystem fungerar.
De har köpt annonser för minst 116 648 kr (aftonbladet) + 205 099 kr
Var har du fått den här informationen ifrån? Det känns lite väl löst.
Priserna? De kommer från prislistorna på de annonser de köpt.

Jag kan inte belägga allt jag skriver med källor och bevis tyvärr, det är anledningen till att detta skrivs på ett forum. Ni får lita på mitt ord att informationen kommer från förstahandskällor.

Min övertyggelse på min kunskap är att detta är en scam, därför framför jag också delar av det som pekar på det. Resten är upp till var och en att bedömma. Vill inte att folk ska bli blåsta helt enkelt...
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 16:24 #32
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by Danski@Mar 3 2009, 16:27

Vi säljer alltid spelkonsoller till förlust i denna bransch ;-p Det har ingen betydelse om du heter Playzone eller Elgiganten.
Okej, och vad är det då du upprörs över ? Att dom säljer med mer förlust än dig ? Att dom har mer pengar att annonsera för ?....

..men som sagt, jag varken kan eller vill försvara dom, men vill människor vara korkade är det väl bara låta dom vara det, som konkurrent är det väl bara luta sig tillbaka och tro på att det som du gör, som du anser vara bäst, lönar sig i längden, utan att du snackar skit om dom, eftersom du de facto inte VET...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 16:30 #33
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Kort svar: Jag upprörs över att folk blir av med pengar, både privatpersoner och företag. Men det må vara jag som är konstig... detta är ingen konkurrent till mig btw
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 17:45 #34
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Medlem

Jag skulle nog vilja säga att detta kan drabba Danski och hans verksamhet också.
Så han har all rätt att bry sig. Det finns troligtvis folk som tappar förtroendet för beställa online om det kommer en till sån här scam nu. Båda ha ju nästan varit inom samma bransch också.
xpower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 18:18 #35
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by Danski@Mar 3 2009, 17:30
Kort svar: Jag upprörs över att folk blir av med pengar, både privatpersoner och företag. Men det må vara jag som är konstig... detta är ingen konkurrent till mig btw
Jag bryr mig faktiskt inte om privatpersoner blir av med pengar pga. att dom handlat utan sunt förnuft. Det är ungefär som att ringa plus när man köper en ny bmw på blocket för 900 kr i tron om att den ska vara ny med 10 års fabriksförsäkring.

Det är bättre om dom lär sig en läxa, huvudsakligen att det inte kostar mig som skattebetalare pengar på att dom är korkade.

Däremot om det rör sig om mer avancerad brottslighet, då det kommer kosta mig pengar både till polisutredningar och konkursbo etc. och då ligger det ju i mitt intresse att bovarna kommer inom lås och bom innan skadan är skedd och dom sitter på sitt privatplan påväg till ett land utan utlämningstillstånd..
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 18:29 #36
Medlem

Medlem

Nu har dem ändrat lite, 40% rabatt gäller endast kortköp pga systemfel står det.
Någon som har testat och fått sina prylar med rabatt?
xpower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 18:58 #37
lamadjurets avatar
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
lamadjurets avatar

Reg.datum: Mar 2007
vd:en ARVID.

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/pl...jer(1186451).gm
lamadjuret är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 19:13 #38
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Jag skulle, tvärtemot vissas negativa inställning till det som t.ex. Danski gör, vilja ge cred för att det fortfarande finns människor som inte är helt blåögda och dessutom bidrar med sina vibbar till andra, eftersom dessvärre på tok för många andra är allt för naiva. Precis som Danski skriver så överlåter han beslutet till var och en om vad de tror, men pekar på en hel del indicier som kan vara väl värda att överväga om man överväger ett eventuellt köp.

Givetvis bör vi som befinner oss i branschen (med avseende på onlinebutiksbranschen i helhet) bry oss och försöka bidra till att scam-verksamhet reduceras så mycket som möjligt. Den typen av verksamhet skadar, som tidigare nämnt, hela branschen och bidrar till ett minskat förtroende för övriga aktörer.
Att det inte skulle kosta dig och mig några pengar ifall en tredje part blir blåst är givetvis också att se på det hela lite svart och vitt. Ifall t.ex. kortföretagen blir de som får ta smällen lär det i slutändan slås ut på resterande kunder, likaså ska eventuell rättegångskostnader och polisiära insatser betalas av någon...

Så till Danski: Nej, jag tycker inte du är konstig som bryr dig. Skulle i många lägen behövas fler människor som bryr sig... inte tvärtom.

Sen ni som tycker att Danski är partisk får väl tycka och tro det - jag tycker det har varit klara och hyfsat objektiva redogörelser. På t.ex. prisjakt, pricerunner m.fl. är det som vissa kanske noterat även där ganska flitig debatt. Har nystats upp fler varningssignaler där. Varningssignalerna behöver dock inte innebära att det verkligen är så som de antyder, men jag vet ju hur jag hade agerat iaf...
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 20:09 #39
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Danski, du kan ju egentligen ha fel i det du säger ändå...

Om vi tänker efter att t.ex PCCITY sålde saker till under inköpspriset första veckan/månaden i hopp om att kunna tjäna tillbaks det senare..

Är någon typ av marknadsföring detta.

"Loopia NI SÄLJER DOMÄNER FÖR UNDER INKÖPSPRIS, JÄVLA SCAMMERS!" typ...

Men alla vet att Loopia är seriösa

Jag lägger iallafall min gissning på att Playzone är scam p.g.a upplägget av allt.

mvh
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-03, 21:21 #40
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Scam på nätet drabbar alla som bedriver e-handel. Jag fick själv en hysterisk kund efter mig senast idag. Han har betalat med kort och paketet har kommit bort i postgången. Jag svarade att vi antingen får återbetala beloppet, eller skicka varorna en andra gång. Men han är redan övertygad om att han har blivit lurad. Paranoida kunder är alltid jobbiga och det blir fler av den sorten ju fler bedrägerier som sker på nätet.

Ingen av de punkterna som Danski pekar på ger i sig grund för misstankar. Men alla punkter sammantagna gör att en stor varningslampa tänds. För kundernas och alla e-handlares skull så får vi hoppas på att Danski har fel. För Danskis skull så får vi hoppas att han har rätt. Jag håller visserligen med Danski i det han skriver, men jag hade inte vågat skapa en sådan här tråd själv.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017