FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Det känns ologiskt att straffa en hemsida för att den ligger på ett webbhotell. Däremot känns det logiskt att inte värdera länkar lika högt när det är mellan hemsidor med samma ägare.
Ett sätt att automatiskt undersöka detta borde väl vara att kolla om sidorna ligger på samma server. Ett annat lär väl vara att kolla whois-info vilket Google enkelt kan göra då de är sin egen registrar. OT: Är det passé med metataggar? Min erfarenhet är att det går bra med olika språk under samma sida så länge content-language är korrekt. <meta http-equiv="content-language" content="en"> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.w3.org/International/articles/l.../language-tags/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det finns ju även en rad andra mer eller mindre tramsiga meta-varianter man kan lägga till (distribution t.ex.) men de enda som jag tycker verkar vara viktiga är väl keywords, description och robots. Tänkte däremot börja använda metat "canonical" för att minska risken för förvirra spindlarna med dubbelt innehåll vid rewrites av url:en. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag syftade inte på Google eller sökmotorer i allmänhet utan det finns många länkrelaterade script som använder sig av meta-taggarna. Det finns ju ingen anledning till att inte använda dom.
Hm, jag kanske missuppfattade dig, talade du enbart om språk-taggen?
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hursomhelst, hade det hela inte så mycket att göra med trådens tema (förhoppningsvis har jag inte spårat ut tråden helt…). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör 2 webbsidor på en server/IP, har precis kommit igång
![]() |
||