Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Samla länkar från andra sidor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-02, 15:43 #11
krukaans avatar
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Medlem
krukaans avatar

Jo jag hade ju faktiskt inte tänkt kopiera rakt av utan mer samla alla relaterade länkar i en nischad katalog för det ämnet. Så då tänkte jag kolla om det var lagligt att ta länkar från andras sidor utan att kopiera beskrivningen till dem. Kanske ändra dem så att beskrivningarna inte är likadana men ändå liknande.

Det måste väl ändå vara tillåtet?
krukaan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 16:00 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av krukaan
snippet?
De flesta länkkatalogerna har ju bara en lång lista med länkar och beskrivningar om sidorna. Då kan man ju inte ta meta-beskrivningarna då de inte har något med länkarna att göra.

Snippet = kort utdrag. Vi menade meta-taggarna för respektive sida, inte för själva länkkatalogen. Kör du phpld? Vet inte riktigt hur den nya versionen ser ut där men i mina egna länkkataloger så hämtar jag beskrivning och titel via scriptet när jag klistrat in länkadressen.

Citat:
Jo jag hade ju faktiskt inte tänkt kopiera rakt av utan mer samla alla relaterade länkar i en nischad katalog för det ämnet. Så då tänkte jag kolla om det var lagligt att ta länkar från andras sidor utan att kopiera beskrivningen till dem. Kanske ändra dem så att beskrivningarna inte är likadana men ändå liknande.
Det måste väl ändå vara tillåtet?
Kopierar du inte beskrivningen så, visst. Risken är enormt liten att det skulle hända något även om du kopierade beskrivningarna rakt av så länge det inte handlar om längre texter eller recensioner.
Oläst 2009-03-02, 18:08 #13
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Mycket flitig postare
rics avatar

Allaannonser leder ju besökarna in på webbsidorna de hämtat annonserna ifrån så det är ju lite skillnad på det du tänkt göra.

Varför inte bara leta upp länkar manuellt via sökmotorer etc. och skriv en kort beskrivning om sidorna istället.
Att kopiera andra länkkataloger rakt av gör inte din tjänst mer unik.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 18:15 #14
krukaans avatar
Medlem

Medlem
krukaans avatar

Tack tartareandesire för råden, använder faktiskt ett egenutvecklat script. Ska ta en titt på phpld.

Citat:
Originally posted by ric@Mar 2 2009, 19:08
Allaannonser leder ju besökarna in på webbsidorna de hämtat annonserna ifrån så det är ju lite skillnad på det du tänkt göra.
Varför inte bara leta upp länkar manuellt via sökmotorer etc. och skriv en kort beskrivning om sidorna istället.
Eftersom att jag inte ska ha 500 kategorier så måste jag istälelt ha många fler länkar i mina få kategorier. Blir lite drygt att googla fram alla länkar.
krukaan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 18:26 #15
rics avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
rics avatar

Citat:
Originally posted by krukaan@Mar 2 2009, 18:15
Eftersom att jag inte ska ha 500 kategorier så måste jag istälelt ha många fler länkar i mina få kategorier. Blir lite drygt att googla fram alla länkar.
Ja helt rätt, det är drygt att hålla på med länkkataloger
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 19:29 #16
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Tack tartareandesire för råden, använder faktiskt ett egenutvecklat script. Ska ta en titt på phpld.
Citat:
Ursprungligen postat av ric
Det du kan göra är att fixa ett script som letar upp sidorna åt dig och sedan skriva egna texter allteftersom. Består din sida enbart av länkkatalogen så kommer du bara att drabbas negativt om du kopierar beskrivningar vare sig det är från en annan katalog eller direkt ur meta-taggarna.
Oläst 2009-03-12, 13:00 #17
yadis yadis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
yadis yadis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Jag kör med denna programvara, den söker efter länkar via sökmotorer. Samlar in title, description o sånt från respektiva länks meta-taggar och lägger sen allt i en csv-fil som du enkelt kan importera i databasen.
http://www.winwebcrawler.com/
yadis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017