FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Var hittar man bästa sätt säljare som jobbar mot provision?, är B2B försäljning.
Och gäller tjänster som Bredband & Fasta anslutningar till endast företag då. Fast lön är att glömma då jag aldrig betalar för luft, så är endast ute av hitta en som går på provision samt bygger upp en fast lön som baserat sig på försäljningen i slutändan. Och vill ha lite vettiga förslag, inte att lägga ut en annons på AMS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Patrik: Kör en annons på familjeliv.se ...
Många som skaffar barn och vill ha ngt att göra på dagarna ![]() Bara ett tips ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har ett par personer som jag har testat och några som jag funderar på att göra inom kort. Alla går både som konsulter eller som anställda, så klart med referenser från tidigare telemarketing...
Skicka PM om det är intressant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Gå genom en rekryteringsfirma som inriktar sig mot försäljningsbranschen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag betalar aldrig för luft eller dåligt jobb, fast lön skulle man endast betala ut om personer har sålt tillräckligt.
Att betala någon fast lön innan ens sålt något så kan man lika väl skänka pengar till något bättre. Provision så vet dom att dom åker direkt om dom är dåliga och även måste göra sitt bästa, fast lön får dom ändå betalt även om det blir bara en gång. Skulle man även betala fast lön så kommer man även få alla värdelösa som inte ens skulle sålt något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Lika lite som du vill betala för luft eller dåligt jobb skulle jag någonsin ta ett jobb som enbart var provisionsbaserat. Jag vill inte riskera att sitta i veckor med en svårsåld produkt för att sedan ge upp och ha slösat bort min arbetstid.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Och i veckor? På flera veckor bör du lätt gått igenom alla möjliga i stort sätt. Då skulle jag nog säga att du är en dåligt säljare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Patrikweb: Det låter som en dröm, att kunna anställa folk mot provision. Skulle det funkat så skulle alla kört på det..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Innan man på allvar kan börja sälja produkten behöver man mycket kunskap om den. För att ta ställning till om det går att livnära sig på jobbet bör man också ha koll på vilken prisnivå konkurrenterna ligger på. Vilka försäljningsargument man kan använda sig av (kundservice, garantier, ångerrätt etc.) Erbjud istället fast lön + provision. Det finns ju fina projektanställningar som gör att du kan testa personen under en begränsad tid. För att gallra bort "dåliga säljare" kräver du tidigare erfarenhet, bra vitsord, tekniskt kunnande samt att du träffar personen eller i varje fall pratar med denne i telefon. Anställer du en säljare som har dessa egenskaper och ändå blir besviken beror det nog mer på produkten än säljaren. Då är det väl inte mer än rätt att du betalar säljaren för att ändå ha engagerat sig och försökt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|