FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hello!
Någon som har en aning om hur ett blogping system fungerar, är det en crawler som går in och kollar på de urler man har i listan och ser om det hänt något nytt? Jag är skulle vilja ha ett ping system och undrar ifall det är någon stort projekt eller ifall det finns en färdig lösning...? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad vill du göra? Vill du pinga eller vill du bli pingad?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
jag vill precis som bloggtrafik.net och twingley kunna erbjuda bloggare att pinga sig hos mig=)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Då behöver du ta emot en http-ping
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
vad är kostnaden osv, känns som ett väldigt litet ingrepp, men om jag efter jag pingat bloggen vill pressentera både texten och bilden från bloggen på min sida |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En bloggping är en HTTP POST-förfrågan som innehåller XML-RPC-data. Se denna sida för hur det fungerar:
http://www.xmlrpc.com/weblogsCom Det Twingley gör efter att man pingat dem är att de hämtar den sida man skickade till dem, letar upp RSS-strömmen i HTML-koden till sidan och plockar ut alla blogginläggen ur RSS-strömmen. Detta gör de alltså endast när man själv pingar tjänsten, de går inte in automatiskt då och då på samma sätt som en webbkravlare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Inget alls om du gör det själv.
Sidan bygger på Aardvark topsite hur de nu stavas och kan laddas hem utan kostnad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
så! tack så mycket nu har jag allt, ska bara lära mig koda!^^
|
|||