FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag får med jämna mellanrum detta felmeddelande vid uppladdningar i FileZilla:
"530 Sorry, the maximum number clients (5) from your host are already connected." Detta gäller enbart en sajt på en kanadensisk server. I övrigt fungerar FileZilla felfritt för mig. Någon som vet om det kan åtgärdas från min sida? Den enda relevanta inställningen jag hittar är "Maximalt antal samtidiga överföringar" där gränsen just nu är satt till 2 men det är ju inte riktigt samma sak?
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tackar men tror tyvärr inte jag fick mycket hjälp där. Att köra på hans omständiga lösning med zip-filer är inte aktuellt och liksom någon där beskrev så spelar det ingen roll om jag laddar upp en eller tio filer. Problemet kan dyka upp när som.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har faktiskt testat det med ungefär det resultatet =) Jag har heller aldrig haft problem med FileZilla utom på just den här sajten vilket är ganska irriterande då det ibland kan vara tusentals filer som ska köras.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är FTP Servern som begränsar dig till att ha 5 aktiva anslutningar, det 6'e försöket kommer att rejectas.
En snabb sökning på Google tror jag hittar svaret åt dig: http://wiki.filezilla-project.org/Using - se under rubriken "Reducing simultaneous connections for incorrectly configured servers" på slutet av sidan. Edit: stavfel |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|