FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har problem att få en site indexerad av Google, jag har registrerat siten på mej hos Google och då kan man i Googles Verktyg för Webansvariga se att Googlebot inte indexerar sidan på grund av ett problem. Felmedelandet är "Kunde inte få tag på nätverk", på engelska är det "Network unreachable". Man kan läsa om felet här http://www.google.com/support/webmas...n&answer=35147 . Jag har även laggt upp en sitemap och pekat ut sidorna som ingår i siten, får samma fel på varje sida, det underliga är att man kan klicka på länkarna i Googles verktyg och komma till sidorna så adressen är rätt, märkligt. Sidorna är gjorda med VB.Net 2.0 och har lite speciell hantering för multipla språk vilket gör att man i vissa fall gör en page.redirect för att komma till rätt språk, kan inte se att det skulle vara ett problem. Har kontaktat hotellet som siten går på och dom säger bara att eftersom andra siter som går på samma server finns på Google så är det inga problem hos dom. Några förslag på vad man kan göra? /Mats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är det för sajt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
AirWair skrev ett bra inlägg om det här problemet i en annan tråd.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Siten är www.eurosunpro.com
Man tackar för snabba svar Har tagit bort en redirect till home.aspx som jag hade i default.aspx och flyttat home.aspx som default.aspx för att se om det påverkar resultatet efter rådet att google har problem med redirect. freakie: Ska jag uppfatta det som att man inte ska ha relativa pather eller ....... jag använder inte url-rewrite utan redirect i koden men som sagt har jag tagit bort den för förstasidan för att se resultatet. Ska prova Firefox tilllägget för att testa vad jag får för resultat. Jag är som sagt ganska ny på det här med internet, har bara jobbat med intranät tidigare där indexering inte är ett problem. /Mats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag programerade om och tog bort alla redirect utom när användaren aktivt byter språk men det gav inga förbättringar.
Har även installerat Firefox och tillägget för att surfa som Google och då får jag upp sidan utan prroblem. Tar tacksamt mot nya förslag på åtgärder. /Mats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Efter mycket om och men så kom problemet fram.
Det var ett programeringsfel som endast uppstod när den som accessade sidan inte hade något språk alls, vilket gäller för googlbot. /Mats |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|