FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har funderat på att köpa ett nytt domännamn det är ett engelskt ord .se (en sport)
Hur vanligt ar det att man söker på engelska ord på svenska google. Jag är lite sugen på att lägga upp en shop där, eller bara info. Tror han vill ha 6 000 för namnet. Hur hade ni gjort? Jag äger ju inga .se bara bara engelska ord .com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla upp det uppskattade antalet sökningar med https://adwords.google.se/select/KeywordToolExternal.
Angående om människor söker på den engelska motsvarigheten så är det väldigt svårt att svara på och det beror till stor del på vilken term det är. För att nämna ett exempel så söker förmodligen många på termen 'football' eftersom flera sporter ingår i den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Just engelska termer/ord i Keyword Tool begränsat till Svenska/Sverige tycker jag har en tendens att visa ganska högt resultat. Exact match verkar visa lite rimligare siffror, jämför med några svenska vanliga sporter..
Exempel Keyword Tool: fotboll: 27,100 innebandy: 14,800 bandy: 5,400 football: 4,400 boxning: 4,400 brottning: 3,600 Ännu värre i Insights for search (siffran är ej antalet sökningar): fotboll: 46 football: 21 innebandy: 19 bandy: 7 boxning: 4 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för infon. Det var en hel del sökningar på det engelska ordet i förhållande till det svenska. Får fundera lite på om jag ska köpa, postar här isåfall
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|