FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vad tycker du om att länkar till externa sidor öppnas i nytt fönster/flik | |||
Det gör mig inget, mina sidor har det |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 53.33% |
Det gör mig inget, men mina sidor har det inte |
0 | 0% |
Det stör mig, mina sidor har det inte |
17 | 37.78% |
Det stör mig, men mina sidor har det |
4 | 8.89% |
Antal röster: 45. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hatar när en del siter har buggar och av misstag råkar öppna nya fönster. Hoppas att nya webbläsare kan ta höjd för de siter som buggar och göra någonting konstruktivt av den då uppkomna situationen, typ öppna en konkurrents fungerande hemsida istället (så man slipper göra det själv.)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag öppnar alltid externa länkar i ett nytt fönster (blir en ny flik nuförtiden) på mina sajter och ogillar starkt de lösningar som inte gör det.
Som någon skrev ovan: Länkar till samma sajt = Samma fönster Länkar till en annan sajt = Nytt fönster/flik EDIT: Kanske ska tillägga att jag tror att de som driver sajter som genererar pengar är mer mån om att ha besökaren kvar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Externa sidor eller filer som ofta bäddas in i webbläsaren (.doc, .pdf m.fl.) borde inte öppnas i samma fönster. Risken är stor att användare stänger fönstret istället för att använda tillbakaknappen när de vill tillbaka.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Lämnar man sajten så vill jag ha det i ett nytt fönster eller i en ny flik. Är det inom sajten så vill jag inte ha ett nytt fönster. När jag är ute på tex DN, IDG etc så brukar jag läsa igenom första sidan och öppna det jag vill läsa i en ny flik. Sen läser jag flik för flik. Fråga: Finns det något sätt att få en länk att öppna i en ny flik? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
> Fråga: Finns det något sätt att få en länk att öppna i en ny flik?
Genom att låta användaren bestämma |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tycker själv det är oerhört irriterande när externa länkar inte öppnas i en ny flik.
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är ju bättre att låta användaren ha möjligheten att välja. Forcerar man att en länk öppnas i ett nytt fönster/flik så kör man över användaren helt. Undantaget är då filer (t.ex PDF) och externa applikationer. Finns inget mer irriterande och distraherande när man surfar än sidor som håller på att öppna massa nya fönster utan att jag frågat efter det. Ni som överväger att implementera detta för att ni tycker det fungerar bra för ER, tänk om, tänk på era användare.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|