Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Eniro vinklar omdömen efter företags klagomål

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-23, 13:47 #11
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Mycket flitig postare

Om någon skulle skriva dåliga omdömen om oss så ser inte jag varför vi längre ska betala för att finnas på Eniro, när den informationen som finns är negativ.

Har Eniro något vett i skallen så tar dom bort tjänsten.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 16:08 #12
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Man kan ta bort möjligheten att kommentera på Eniro, men default är att den är påslagen. Säljarna informerar tydlgien inte om detta.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 19:07 #13
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Citat:
Originally posted by Wojt@Mar 23 2007, 12:38
Här är ett jag skrivit:
Dålig service
Här finns ingen service. Personalen har inte hjälpt till med att lösa problem de själva orsakat. Jag rekommenderar inte denna mack.
Och då försökte jag vara så generell som möjligt utan att gå in på specifika detaljer, eftersom den hade blivit borttagen tidigare.
Dåliga omdömen skrivs ofta av personer som känner sig illa behandlade. Det saknar ofta en tydlig förankring till konkret fakta och liknar ofta smutskastning istället. Skall man tillåta negativa omdömen måste dessa granskas och innehålla fakta om vad som skett i ärendet.

Med andra ord är det såpass omfattande att man inte kan se det som ett mervärde utan snarare som en tilläggstjänst. Vem skulle då betala för denna tilläggstjänst?

//EDIT: Jag syftar inte på ditt inlägg även om jag quotar det här
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 19:58 #14
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Originally posted by Storen@Mar 23 2007, 20:07
Skall man tillåta negativa omdömen måste dessa granskas och innehålla fakta om vad som skett i ärendet.
Ja, men hur skall det gå till? Man kan skriva som anonym. Skall Eniro kolla upp fakta på alla negativa omdömen? Varför skall de inte göra det på positiva också? Kan ju vara företaget själva som skriver.

Alltså faller hela idén om Eniro skulle vara tvungen att sitta och granska fakta bakom varje inlägg. Om de skall granska varje negativt inlägg skulle det kosta multum med personal.

Det är verkligen inte hållbart. Man kan lika gärna ta bort tjänsten helt, för den fungerar ju uppenbarligen inte riktigt någonstans.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 20:18 #15
Storens avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Skall man tillåta negativa omdömen måste dessa granskas och innehålla fakta om vad som skett i ärendet.
Ja, men hur skall det gå till? Man kan skriva som anonym. Skall Eniro kolla upp fakta på alla negativa omdömen? Varför skall de inte göra det på positiva också? Kan ju vara företaget själva som skriver.

Alltså faller hela idén om Eniro skulle vara tvungen att sitta och granska fakta bakom varje inlägg. Om de skall granska varje negativt inlägg skulle det kosta multum med personal.
Det är verkligen inte hållbart. Man kan lika gärna ta bort tjänsten helt, för den fungerar ju uppenbarligen inte riktigt någonstans.
Ja, ungefär samma slutsats som jag antog.. Omdömen bör granskas men ingen gör det utan att få betalt, och vem vill betala för vilket värde?...
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 11:53 #16
mackelbot mackelbot är inte uppkopplad
Nykomling

mackelbot mackelbot är inte uppkopplad
Nykomling

http://http://www.dagensmedicin.se/a...jans/index.xml
mackelbot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 13:41 #17
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Alla företag som inte vill betala för att finnas med i Eniros uttorkade register slipper ju kommentarsfunktionen antar jag. Och det säger sig ju självt att företag som får negativ kritik inte har lust att betala för att ligga med nästa år. Snacka om att skjuta sig i foten, ja... Om någon letar upp företaget den vägen kommer de ju ändå inte blir kunder, så varför betala för att finnas med.

Det är bra att det finns forum där konsumenter kan varna för företag som inte sköter sig, men då ska det finnas utrymme för duskussion och någorlunda kontroll. Här blir det säkerligen en hel massa smutskastning av konkurrenter.

Våra kommentarer på Eniro är 3 femmor, en etta och en trea. Jag misstänker att en av femmorna är från en tillfällig bekantskap som jag träffade på en fest. Ettan är en kund som inte fick sin order och heller inte hörde av sig. Det visade sig senare att det berodde på att kunden själv hade skrivit fel postnummer (!). Kul då att få en etta och en spydig kommentar för att vi inte skickar grejerna!

När returen kom och vi upptäckte det hela så skickade vi ett mail och frågade efter korrekt adress samt om kunden ville att vi skulle skicka den igen. Samma kund gick då in på Eniro och skrev 3an, och det var ju i varjefall schysst.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 14:03 #18
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Har inga omdömen, tack å lov.

Men jag såg en debatt om det här med omdömen på Eniro på SVT God morgon för kanske ett år sedan, där en körskola hade fått dåligt omdöme av en körskoleelev, körskolan hade tappat kunder på grund av Eniro. Samma sak där alltså, fast Eniro vägrade ta bort omdömena.

Förstår dock inte varför någon använder Eniro längre och jag tycker det är sjukt att man bara kan avanmäla den tryckta telefonkatalogen ett år i taget till hemmet. Jag vill aldrig mer ha en telefonkatalog!
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017