FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om någon skulle skriva dåliga omdömen om oss så ser inte jag varför vi längre ska betala för att finnas på Eniro, när den informationen som finns är negativ.
Har Eniro något vett i skallen så tar dom bort tjänsten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man kan ta bort möjligheten att kommentera på Eniro, men default är att den är påslagen. Säljarna informerar tydlgien inte om detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Med andra ord är det såpass omfattande att man inte kan se det som ett mervärde utan snarare som en tilläggstjänst. Vem skulle då betala för denna tilläggstjänst? //EDIT: Jag syftar inte på ditt inlägg även om jag quotar det här ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Alltså faller hela idén om Eniro skulle vara tvungen att sitta och granska fakta bakom varje inlägg. Om de skall granska varje negativt inlägg skulle det kosta multum med personal. Det är verkligen inte hållbart. Man kan lika gärna ta bort tjänsten helt, för den fungerar ju uppenbarligen inte riktigt någonstans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Alla företag som inte vill betala för att finnas med i Eniros uttorkade register slipper ju kommentarsfunktionen antar jag. Och det säger sig ju självt att företag som får negativ kritik inte har lust att betala för att ligga med nästa år. Snacka om att skjuta sig i foten, ja... Om någon letar upp företaget den vägen kommer de ju ändå inte blir kunder, så varför betala för att finnas med.
Det är bra att det finns forum där konsumenter kan varna för företag som inte sköter sig, men då ska det finnas utrymme för duskussion och någorlunda kontroll. Här blir det säkerligen en hel massa smutskastning av konkurrenter. Våra kommentarer på Eniro är 3 femmor, en etta och en trea. Jag misstänker att en av femmorna är från en tillfällig bekantskap som jag träffade på en fest. Ettan är en kund som inte fick sin order och heller inte hörde av sig. Det visade sig senare att det berodde på att kunden själv hade skrivit fel postnummer (!). Kul då att få en etta och en spydig kommentar för att vi inte skickar grejerna! När returen kom och vi upptäckte det hela så skickade vi ett mail och frågade efter korrekt adress samt om kunden ville att vi skulle skicka den igen. Samma kund gick då in på Eniro och skrev 3an, och det var ju i varjefall schysst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inga omdömen, tack å lov.
Men jag såg en debatt om det här med omdömen på Eniro på SVT God morgon för kanske ett år sedan, där en körskola hade fått dåligt omdöme av en körskoleelev, körskolan hade tappat kunder på grund av Eniro. Samma sak där alltså, fast Eniro vägrade ta bort omdömena. Förstår dock inte varför någon använder Eniro längre och jag tycker det är sjukt att man bara kan avanmäla den tryckta telefonkatalogen ett år i taget till hemmet. Jag vill aldrig mer ha en telefonkatalog! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|