FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej, har fått problem med vår bärbara dator, några år gammal HP.
Ibland går den igång och ibland inte, när man trycker på den så går fläkten och samt den brummar typ 5 sek och sen dör den igen. Batteriet sitter i samt strömkabeln.. finns det nån som kan ge mig råd vad felet kan vara? ![]() Lyckas få igång den ca var 4:e gång jag testar.. Kan det vara batteriet även fast strömkabeln är i? el Är det processorn kanske som är sönder? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ingen expert men hade en dator för ungefär ett år sedan som betedde sig likadant. Jag rörde den inte på ett dygn och lät laddaren sitta i, startade den sen och det funkade prima.
Kan det vara batteriet som glappar annars? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hmm ja kanske, men har kollat batteriet. Datorn går ej att slå på utan batteri även med strömkabeln i väggen,
Så man undrar om batteriet skulle vara helt slut, går datorn ej att slå på även om den har strömkabeln i? Nåt annat man kan kolla? Nu har den inte gått på det senaste dygnet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Bärbara brukar gå att starta utan batteri i, det kan hända ibland att man får ta ut batteriet för att få igång en PC. Händer det inget när du försöker att starta den utan batteri med strömkabeln i?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Med all säkerhet (eller ja, så säker man nu kan vara utan att kunna inspektera själv) ett värmeproblem, kan bero på trasig fläkt, dammansamling i datorn, mm.
Det är också många laptop (primärt Acer dock) som haft problem med DVD enheten vilket resulterat i otypiska symptom) Kan man ta bort batteriet sänker ju det värmen, köp en burk med tryckluft och blås (bör göras i alla datorer) Men det kan även vara glapp nånstans, det typiska är ju om man lyft sin laptop i skärmen lite för många gånger, eller snubblat på strömsladden (thank god for magsafe)... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har du nån tid kvar på garantin?
|
||