FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Nykomling
|
Sitter med 2 LG Flatron L1715S och är helnöjd båda 2
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När vi ändå pratat om vad jag skulle kunna köpa så drar jag upp vad det blev
![]() - LG L1915SS 19" TFT Silver Analog 12ms - Antec OVERTURE ATX SmartPower ATX - quiet operation - Logitech OEM UltraX Flat Keyboard Här har ni en "jätte fin" bild på hur jag föreställt mig detta: Länk Så nu är det väl bara det vackra skrivbordet som skall finnas, sedan pengarna till en laptop ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Måste säga att jag minst sagt är förbannad över Acers usla pixelgaranti.
Köpte en Acer Aspire 5730Z från NetonNet och dagen därpå upptäckte jag att det var en röd pixel som låst sig. Detta är inte lätt att upptäcka förräns man har en vit bakgrund. Den ligger ca 9,5 cm in från vänster sida och ca 9 cm från toppen. Jag ringer Acer support som skickar en pdf-fil på deras pixelgaranti. Dom menar att man ska dela skärmen i 9 lika stora delar, och den kakbiten som är i centrum, där ska pixeln ligga för att garantin ska gälla. Det är helt sjukt. Ja menar, oavsett vart pixeln än ligger så borde man ju en hel dator utan defekter från början. Och netonnet hänvisar bara till Acer. Den kostade nu 6000:- datorn, men samma grej gäller för en dator som kunde ha kostat 14.000:- Det är som att köpa en bil med ett stenskott i rutan, stenskottet ligger ju inte i synfältet, så det gör väl inget??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag förstår att du är aningen besviken, men pixelgarantier under 100% är vanliga och knappast unikt för Acer. Inte ens Apple garanterar att alla pixlar funkar fullt ut. En normal skärm har 3-5 miljoner pixlar (en pixel för var och en av de tre färgerna multiplicerat med skärmens bredd och höjd). I avtalet som du och NetOnNet kommit överens om förklaras ju pixelgarantin och de länkar till en lista med tillverkarnas garantier så du kan knappast hävda att du inte kände till det här. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|