FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Såg tidigare på Loopias hemsida att man fick värdecheck på Google om man öppnade ett webbhotellskonto. Sagt och gjort, jag öppnade ett företagskonto där och lade upp mina webbsidor.
Detta gjorde jag första veckan i december. Nu mailade jag Loopia och frågade hur jag får tag på den? Fick svar att dem inte har kvar detta erbjudande och dem glömt bort att ta bort det från sidan. Checkarna gick ut vid årskiftet nämligen. Varför hade jag inte fått mina checkar innan det? Tydligen för jag betalade min faktura strax efter årskiftet (fortarande innan fakturan gick ut) och därför gick jag miste om mina 500kr. Jag ska dock få min check OM det återinför detta i framtiden. Vad är detta för tröst? Jag har ju precis lanserat en ny webbsajt och vill ju använda min check nu! Vad kan jag göra? Bara att acceptera att de kan behandla sina kunder hur som helst? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som jag sa till dig per MSN;
Jag tvivlar på att erbjudandet var uttryckt så att "Betala före 31 december", snarare mer "Beställ före den 31 december så bjuder vi på 500 kr i AdWords-checkar." Mitt förslag är att hota med att dra detta vidare. Jag är ett stort fan av Loopia och rekommenderar alla mina kunder som inte har en egen upprättad server Loopia men nackdelen med stora webbhotell är just att de är stora, de kan inte tillfredsställa alla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om Loopia slarvat och glömt ta bort det från sidan så är det ju deras problem att checkarna gick ut vid årsskiftet. Känns ganska självklart att de ska ordna en ny check till dig eller föreslå annan kompensation. De får väl helt enkelt köpa en check.
Jag skulle bli mycket förvånad om de tycker annorlunda. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Helt klart måste de ge ersättning... De har klantat sig! Loopia blir verkligen bara sämre och sämre. Har haft dem sen de startade känns det som och man bli bara sämre och sämre behandlad...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hallis: Precis. De säger visserligen detta nu "Allt detta stod i den kunskapsdatabasartikel som beskrev vårt erbjudande, men jag beklagar att det inte gjorts tydligare."
Innan jag mailade dem letade jag som en galning efter info om detta, utan att finna något. Måste vara en gammal artikel. Skit alltså, 500kr är mycket för en egenföretagare som måste vända på varje krona... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Be om att få en kopia på artikeln samt en kopia på sidan som sägs ha hänvisat till denna artikel.
Helt ofattbart att de står på sig i denna fråga, oavsett om de har rätt eller ej borde de kompensera dig för detta då det visar GoodWill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Loopia är i detta fallet skyldig att ge dig kompensation då de har gjort marknadsföringsförfalskning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sådär, nu har allting löst sig. Tycker det är grymt bra av Loopia att svara så snabbt hela tiden på mina mail. Många andra bolag springer och gömmer sig när man klagar
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Och hur löste det sig då?
|