FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Råkade av en slump hitta en sajt där innehållet på min sajt i hela drag kopierats. Allt från meny till hela stycken och sidor. Det enda de bytt ut är företagsnamnet och designen på sajten.
Att det dyker upp konkurrenter är väl sånt man får räkna med, men att de ska kopiera hela innehållet från min sajt och dessutom börja sälja exakt samma tjänster utifrån det. Helt ärligt så känns det jävligt ruttet. Vad tycker ni jag ska göra? Vad kan jag göra? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vilken är din sida och vilken sida är det som kopierat?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sorligt. Hänt mig flera gånger. Logotyp, site etc. En del t.o.m rakt av en del amatör-redigerade. Inte mycket att hänga i granen. Lägga ner flera hundra tkr på att stämma ett socfall är inte värt det.
Är det däremot ett bolag med bra omsättning så ligg på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Posta sidan så kanske vi kan hjälpa dig. Ett förslag är att kontakta deras host och se om de kan framföra en varning eller liknande till kunden. Alla webbhotell agerar dock inte men det kan vara värt ett försök.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Ärligt talat så har jag svårt att se likheterna mer än att de behandlar samma ämne. Hade de inte kopierat allt rakt av? Vid en första koll så lyckas jag inte hitta en enda identisk mening på din sida och på deras sida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Samma här, kan du dra några exempel?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hahahaha kopierad i hela drag..
Det ær inte samma design och inte samma text, sen ær vissa delar av menyn lik, men det kommer du att se på dom allra flesta sidor inom samma branch. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Trodde jag skrev in fel adress eftersom jag inte kunde hitta några som helst likheter. Dessutom tycker jag att deras sida är snyggare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hehe jag med, men ville inte sæga det, jag øvervæger faktiskt en sån hær operation, och jag hade nog faktiskt gått med "kopian" iallafall på førsta intryck
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|