FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Har fått en HP iPAQ 614c som är utrustad med Windows Mobile 6 Professional. Den har WiFi vilket skulle vara trevligt att utnyttja, men eftersom operativsystemet har "Windows" i namnet undrar jag om antivirus behöver installeras på den för att slippa problem? Om det behövs, har ni några tips på bra antivirusprogram som är gratis (som fungerar bra med Win Mobile 6)? Såg att F-Secure säljer antivirus för detta, men dels kostar programmet och sedan såg jag inte till Win Mobile 6 under stödda plattformar, utan bara Win Mobile 5. Tack på förhand! // Christoffer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle definitivt installera ett antivirus.
Köpte faktiskt Kapersky mobile edition för en liten slant. Väl värt att inte behöva oroa sig så jävla mycket ifall man råkar få något "mobile edition" virus på halsen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade inte brytt mig idag även om det säkerligen finns virus där ute. Men både Nokia och Ericsson har minst lika mycket säkerhetshål och ännu större användarbas, det är där virusen kommer dyka upp först.
Till (nyare) Nokia finns det t.ex. kända säkerhetshål som går att komma åt via SMS.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.kaspersky.se/home/product...obile_security
Klarar Win mobile 6 Hur bra det är vet jag inte, men Kaspersky är ju ett av de bästa alternativen till PC jämte Nod32. Skulle välja det före F-secure vid alla tillfällen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren!
Får kanske ta och investera i Kaspersky, såg rätt så bra ut. Känns bara lite, vet inte, overkill, att köpa antivirus för 300:- till en mobiltelefon... Men det är väl bara att vänja sig vid att inte ens mobiltelefoner (eller smartphone som i det här fallet) är befriade från virus och annat otrevligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja du.. är nog dyrare om du har ett obegränsat abonnemang och din telefon agerar "dialer" eller börjar SMS-spamma. Många virus till telefoner gör tyvärr detta.
Då är 300kr inte mycket i jämförelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ni menar alltså att man behöver antivirus till sin mobiltelefon idag?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fast du kan ju köpa en mob som inte kör windows ![]() |