Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Göra egen parkeringssida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-30, 11:09 #21
mindphaser mindphaser är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
Flitig postare

WebboT: ja, det var säkert så att min otålighet med att försöka dra in några kronor under utvecklingstiden som blev orsaken till att sidorna åkte ur SERPen. Det gick snabbt och enkelt att få tillbaka dom genom att ta bort AdSense ett tag, utveckla sidorna lite mer och sedan fylla i en "reinclusion request".

En nyttig lärdom i vilket fall.

Inget vettigt innehåll -> ingen AdSense.

AdSense for domains ska väl (förhoppningsvis?) öppnas upp för "allmänheten" ganska snart om man ska tro nedan inlägg:

http://adsense.blogspot.com/2008/12/extend...ins-to-all.html
mindphaser är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-31, 01:48 #22
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by mindphaser@Nov 6 2008, 22:19
Håller med dig scrdj
DOCK hände det igen i helgen - Google drog ur pluggen för de flesta av mina egenparkerade sajter (100+), trots att dom har relevant, unikt innehåll, 2-4 sidor med egen text osv....har lagt ner månaders jobb på detta och lagom glad just nu. Sidorna har fortfarande PR och i webmaster Tools anges dom som indexerade. Sitter just nu och tar ner adsense på dom och hoppas på förlåtelse...ååå mäktiga google...
Mitt tips är att <span class='highlight'>parkera</span> på etablerade sajter och utveckla en sida i taget och sedan publicera den när den når en vettig nivå (vad detta är enligt Google vet jag ej). Var sparsam med adsense sedan när du lägger ut den.
Kan förstå att Google vill hålla upp kvaliteten i sin sökmotor, men dom kunde slängt ner parkeringssidorna längre ner bara.
Nåja, eftersom Google som vanligt inte kommunicerar om vad som hänt och/eller varför famlar man i mörkret.
Lycka till
Funderar på o skita i de gamla domänerna o bara satsa på nya jag köpt på rean...men har svårt o släppa greppet....
Länkade dina sidor till varandra ?
Jag misstänker jag att Google har klassat dina sidor som en länkfarm.

Läs mer om "länk farm" här: http://en.wikipedia.org/wiki/Link_farm
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-02, 20:43 #23
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Originally posted by WebboT@Dec 30 2008, 05:00
Hur kan då Google klura ut att ditt enda syfte med sidorna var att tjäna pengar på adsense?
Enkelt.
Om du var otålig och la upp adsense redan efter säg, 2-3-4 månader, så triggar det garanterat en stor röd flagg hos Google oavsett hur unikt och bra innehållet är.
Det skriker nämligen lång väg denna sidan har ett enda syfte - att dra besökare och tjäna pengar på adsense.
Jag tror inte att det är så enkelt. Att tjäna pengar på en webbsida eller bygga en webbsida just för att tjäna pengar kan aldrig vara fel om man gör detta på ett "schyst" sätt. Varför skulle pengar i sig inte få vara en drivkraft på nätet på det sättet när det är det i så många andra situationer?

Om man däremot använder tvivelaktiga metoder för att dra besökare till en ny sida (vilket många försöker) eller av andra orsaker levererar besökare av "dålig kvalitet" till annonsörerna kan jag se en anledning att flagga en sida och det är möjligt att Google då är snabbare på knappen än om det gäller en äldre sida.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-02, 21:30 #24
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel.st
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Hur kan då Google klura ut att ditt enda syfte med sidorna var att tjäna pengar på adsense?
Enkelt.
Om du var otålig och la upp adsense redan efter säg, 2-3-4 månader, så triggar det garanterat en stor röd flagg hos Google oavsett hur unikt och bra innehållet är.
Det skriker nämligen lång väg denna sidan har ett enda syfte - att dra besökare och tjäna pengar på adsense.

Jag tror inte att det är så enkelt. Att tjäna pengar på en webbsida eller bygga en webbsida just för att tjäna pengar kan aldrig vara fel om man gör detta på ett "schyst" sätt. Varför skulle pengar i sig inte få vara en drivkraft på nätet på det sättet när det är det i så många andra situationer?
Finns inget hinder för dig att tjäna pengar, ingen har väl påstått det?

Men om du vill tjäna pengar på ADSENSE, så kan man inte skapa en sajt ENBART MED SYFTET ATT TJÄNA PENGAR PÅ ADSENSE.

I det här fallet behöver man inte TRO, det är bara att läsa Googles Adsense Policy.

Sista punkten under "AD PLACEMENT"
No Google ad may be placed on pages published specifically for the purpose of showing ads, whether or not the page content is relevant.

https://www.google.com/adsense/support/bin/...8182&topic=8423
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-02, 22:16 #25
Flitig postare

Flitig postare

MRDJ: nej, dom länkade inte till varandra, dock hade jag alla på samma konto i Webmastertools och Adsense samt på samma IP adress.

WebboT: korrekt, AdSense ska man tydligen ta det lugnt med när det gäller halvdana hemsidor. Som sagt, en lärdom man fick i praktiken. Kan erkänna att jag inte lusläste AdSense policy....
mindphaser är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017