FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej! (Kunde inte bestämma mig vilken forumdel som passade bäst så om jag är fel så kanske någon mod. kan flytta tråden)
Jag har alltså möjlighet att praktisera tre dagar i veckan under perioden dec 08-feb 09. Kontakta mig för mer exakt tidsangivelse och naturligtvis går det bra att ha mig som praktikant en del av tiden. Mitt cv finns under "om mig" på www.artondesign.se och om du undrar något så är det bara att fråga. Vad kan jag hjälpa till med på företaget? Jag går just nu sista året på gymnasiet där jag valt en IT/Media inriktning. Jag kan det där med att fixa hemsidor (xhtml, css, flash, photoshop osv). Jag är även duktig på grafisk formgivning och hanterar program som (Illustrator, In Design osv.) Jag kan alltså fixa med logotyper, grafiska profiler, annonser och liknande arbeten. Jag har en portfolio där några av mina tidigare arbeten presenteras, adressen är: www.artondesign.se I vilket geografiskt område söker du praktik? Jag är ganska flexibel då jag åker gratis buss och tåg inom västmanland, skolan ligger i Västerås så det vore det optimala. Men även Eskilstuna och liknande städer fungerar då jag bor i Köping. Gör du mer nytta än du är i vägen? Ja, jag är ambitiös och relativt självgående. Det finns alltid nya saker att lära sig men anser mig vara på en så pass hög kunskapsnivå att jag i princip skulle klara av att jobba på tex. en reklambyrå. I första hand söker jag en plats på ett företag som pysslar med webbdesign och/eller grafisk formgivning. Men ett alternativ kan ju vara att praktisera hos ett företag som driver till exempel en e-shop där jag kan hjälpa till med att utveckla siten och pyssla med det grafiska materialet. Jag är öppen för alla förslag, bara att skriva i tråden, maila, ringa eller PM'a ![]() Med vänliga hälsningar John Karlsson Artondesign.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad synd att du inte bor i Stockholm, annars hade du gärna fått jobba gratis hos oss B)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
John, du har pm med förslag på praktikplats. Inte hos mig men hos några jag tidigare har jobbat åt i Västerås.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Min rekommendation är att du kontaktar de större reklambyråerna i Västerås då du dels på praktiken har ett väldigt bra tillfälle att visa upp dig och dina kunskaper samtidigt som du knyter kontakter som mycket väl kan leda till en fastanställning i slutet av Maj då betygen är satta och gå i skolan eller jobba de sista två veckorna i skolan, många väljer att jobba. Jag vet inte vilket företag Westman tipsade dig om, men det finns väl två större reklambyråer som känns aktuella, Care of Haus och Cowboy. Sedan finns det ju rena webbyråer men många konsultar och sitter ute hos kund så där kan det ju bli lite knepigare, men inget är omöjligt. Lycka till och hitta något som verkligen intresserar dig! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Grymt skönt med folk som ställer upp ![]() |
|||