Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vågar man testa?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-14, 15:15 #21
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Eclipse@Dec 11 2008, 20:11
>> Metatitle

Det heter meta taggar och TITLE är en annan tagg. Dessa ska man inte förakta. De leder trafik.

Skippa frames, och bygg om din hemsida.

Skippa din fokus på bläckpatroner. Optimera din sida för respektive modell, eller tillverkare med patroner.


De flesta (eller väldigt många i alla fall) har laser och då söker man inte på ett sånt uttryck.

Vi har tidigare sett, att folk som klickar på köpta länkar överlag är låginkomsttagare. Akademiker skriver inte bläckpatroner i sökfältet, dom skriver "canon smartbase PC1270D" och förväntar sig att få ett relevant svar.

För övrigt heter det toner eller möjligen färgtoner till laserskrivare.

OK, det kan kanske vara 10.000 sökningar på bläckpatroner i månaden. Kanske?? Säkert??

Men hur många av dessa konstaterar att de måste specificera sin sökning bättre för att få ett mer relevant resultat? Troligen 100%... Vad är det för mening att ligga först på ett sökord ändå ingen använder för att KÖPA saker?
Intressant generalisering. Jag skulle nog vilja säga att datavanan spelar in mer, inte om du är akademiker eller inte.

Jag säljer en liknade produkt som bläckpatroner, som har samma uppbyggnad, dvs förbruksvara som passar till ett antal modeller av en tillverkare.

Jag skulle nog göra så här:

Optimera på ordet bläckpatron, dvs har den titeln, i texten men inte överdrivet. Sedan på modell och tillverkarens artikelnummer. Jag har lite ideér som jag kommer tillämpa på mina produkter, tyvärr kan jag inte vara så frispråkig , eftersom FI lyssnar.

Sedan var konskevent med strukturen i webbshoppen, en sak som jag har märkt om att öka trafiken är att ha sitemap som subdomän..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017