FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bara undrar om man blir straffad av google om man säljer text länkar? Självklart kommer jag att använda mig av NOFOLLOW koden på alla länkarna.
Sidan jag tänkte använda mig av har även adsense igång. Länken kommer att ligga i högra sidebaren och se ut ungefär såhär: ![]() Jag har fått olika svar från olika personer så jag skulle uppskatta om jag någon som VET kan svara på detta så inga gissningar tack =) . Och det verkar inte vara någon ide att maila google o fråga då de aldrig svarar på mail. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan bli straffad men jag skulle inte tro att du blir det om du inte har en välbesökt sida som google upptäcker och det är väldigt tydligt att dom är sålda och inte bara affiliatlänkar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du kör nofollow så finns det ingen anledning för Google att straffa dig, du kan vara lugn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Samtidigt så tror jag att om du har nofollow är det inte lika intressant för eventuella köpare. Jag hade bara köpt en nofollow länk om det var ifrån en extremt populär sajt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Använder du nofollow så är det lugnt, men som plucke säger så blir de inte alls lika attraktiva då.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ah ok, tack för all hjälp =)
|