FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Pitbull, ta koden jag skrev innan, så funkar det. PHP kan inte veta att strängen som visar hela sidan inte slutar vid '?' i ditt javascript. Därför får du escapea dessa tecken. \'?\'.
ett exempel: <?php echo "stenar är "gott""; // kommer inte funka. echo "stenar är \"gott\""; // kommer funka echo 'stenar är "gott"'; // kommer funka echo 'stenar är 'gott''; // kommer inte funka echo 'stenar är \'gott\''; // kommer funka ?>
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bockar och tackar allra ödmjukast för er hjälp. Alex-lösningen fungerade alldeles utmärkt. MMC-lösningen gav tyvärr parser-error.
Jag har ingen aning om vad som händer, men så länge det fungerar så är jag nöjd. Detta skript laddar om sidan 1 gång, för att IE ska kunna skala/visa dynamiska/flytande storlekar på vissa bilder. Fungerar alldeles utmärkt i statisk XHTML. Tyvärr fungerade inte detta i SMF även om scriptet kom igång. Bara att harva vidare... Tack ännu en gång för er hjälpsamhet! Hoppas tomten kommer till er med en jättesäck full med hårda paket. /S |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|