FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Men om jag skriver "Virtuell Faktura" istället för den stora feta texten "Faktura", blir det bättre då?
![]() Men kan det verkligen vara så farligt när det inte finns några konto-nr, inte finns några kontakt uppgifter eller att man ombedes lämna några egna konto uppgifter på bank.starlineairways.com. Där kommer man ju enbart att skriva in koden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har sett att man brukar använda ordet "PROV" på sedlar för att undvikatt förväxla med riktiga sedlar (man blir ju falskmyntare om man kan förväxla pengarna med riktiga). Det var en tidning som hade tryckt sedlar (bara ena sidan dessutom) men det var folk som hade klippt ut sedeln och kört den i en del automater. Det här var på 80-talet när det var sämre koll i automaterna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Banned
|
Kan du ange ett skäl till varför du vill göra detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur menar du med prov? Ska det stå "Prov Faktura" istället för "Faktura"? eller vadå?
Kan man inte istället då skriva "Fiktiv Faktura". (Det innebär ju påhittad/låtsas faktura?) Citat:
därav skall vara så verklighetstroget som möjligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför inte bara skriva "Luftfaktura" på "fakturorna"? =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
"PROV" brukar det stå med STORT typsnitt som en vattenstämpel diagonalt över sedlar för att undvika att de används i verkligheten.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skulle det fungera om jag skrev PROV som en vattenstämpel istället menar du?
Funderar på ifall man kanske skulle kunna avtala med medlemmarna att dom "härmed är införstådda med att dom kommer att motta fiktiva fakturor från oss" typ? Som dom via en kryss ruta måste klicka i, så dom gör ett aktivt val att godkänna det. Skulle det fixa det hela? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||