Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Konkurrera med sig själv

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-21, 23:09 #1
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Jag har en sida som vi kan kalla A. Sidan A får många besök från google. På min sida A så länkar jag vidare till min butik. Det fungerar finemang.

Men jag har också annonser från AdSense på sidan A. Jag har spärrat ut alla konkurrenter.

Men så av en slump så råkade jag låta en av mina konkurrenter finnas med som annonsör på sidan A under två dygn. Under denna period tjänade jag mycket mer än någonsin tidigare (på AdSense alltså).

Under denna period märkte jag inte någon nedgång i försäljningen i min butik.

Nu funderar jag på om jag skall låta min konkurrent få fortsätta att annonsera på sidan A.

Givetvis förlorar jag på att förlora kunder till min konkurrent. Men samtidigt vet jag ju inte helt säkert att en person som klickar sig till min konkurrent verkligen blir en kund där... Och en stor fet länk till min butik ligger fortfarande kvar på sida A. Så de som verkligen vill handla i min butik gör säkert det.

Jag definerar problemet som så att jag "konkurrerar med mig själv". Dvs sidan A konkurrerar med min butik. Skall jag tjäna pengar på sidan A eller på min butik? Annonsklick är ju ändå easy money jämfört med att försöka konvertera besökare till min butik till att bli kunder...

Hur skulle ni göra?
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017