FAQ |
Kalender |
2008-10-04, 22:34 | #11 | ||
|
|||
Nykomling
|
> Kocken - liknande har hänt oss när en stålburk levererades helt platt! Det fick vi dock ersättning för ganska smidigt.
> Jonas - REK är bara försäkrat upp till 5000 kr. Värde är dock en annan tilläggstjänst, som hade varit korrekt att använda i vårt fall, men så långt tänkte inte jag. Det är inte så att man sitter och läser igenom Postens avtalsvillkor varje gång man ska skicka ett paket... Från vårt företag med snabb leverans till ett annat företag, med kollinr samt försäkring för över 7000 kr var det jag tänkte på och då blev det företagspaket som stämde in på mina krav... |
||
Svara med citat |
2008-10-04, 22:47 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mja, Posten har ju rätt i det här fallet, lotter, biljetter etc. måste skickas som värde. Det mesta du kan hoppas på att få tillbaka är fraktkostnaden eftersom de inte har fullföljt sitt åtagande.
|
|||
Svara med citat |
2008-10-05, 14:15 | #13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Paketen kastas ner i burarna innan dom lastas på bilarna. Har sett anställda som har kastat "boll" med paket. |
||
Svara med citat |
2008-11-07, 16:01 | #14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan uppdatera er i att vi fick rätt mot posten, så ibland lönar det sig att stå på sig!
|
||
Svara med citat |
2008-11-15, 16:40 | #15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Skulle de jävlas ytterligare så att det behöver gå till domstol så är det bara till din fördel, eftersom de i domstolen inte har en chans. En försäkring är en försäkring. |
||
Svara med citat |
2008-11-15, 20:44 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Samma sak har hänt mig. Enligt posten inregistrerades mitt paket där, sen försvann det spårlöst! Jag fick fick i alla fall ersättning efter 1.5 månad. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|