Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Adsense och utseende

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-14, 12:11 #1
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Jag ser på vissa sidor, inte alltid stora sidor som har lite annorlunda annonse.

Kan man anpassa själv på något sätt så att annonsen har samma typsnitt som på sidan samt att bilden för Google Annonser skrivs ut som text med? och kanske lite annorlunda format än deras standard?

Om man kan så är jag tackas för vägledning var man gör dessa ändringar

Davve
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-14, 12:24 #2
rainbow rainbow är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 19
rainbow rainbow är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 19
Citat:
Originally posted by Davve@Nov 14 2008, 13:11
Jag ser på vissa sidor, inte alltid stora sidor som har lite annorlunda annonse.

Kan man anpassa själv på något sätt så att annonsen har samma typsnitt som på sidan samt att bilden för Google Annonser skrivs ut som text med? och kanske lite annorlunda format än deras standard?

Om man kan så är jag tackas för vägledning var man gör dessa ändringar

Davve
Jag läste nånstans att man kunde ändra font, åtminstone på ad links genom att lägga <font face= .. etc före men det gick inte när jag provade.

Adsense kör med arial. Arial är förmodligen det vanligaste typsnittet. Ibland ser det lite trist ut. Jag har mest använt verdana och arial men det finns ett flertal andra, t ex tahoma ser bra ut vid halvstora tecken men det är smaksak.

Du får testa. Kör med arial på hela sidan.

Alla vet (eller hur?) dessutom att adsenseblocken blir lite förskjutna anpassat efter kanten på "Ads by google"-raden. Jag har rättat till det genom att justera
annonsblocket. Det kan t ex göras på plats
<div style="margin-left:-4..8px;">
<script... bla bla google adsense...
.....
... ..</script>
</div>

(Antal px får provas fram, och att man givetvis sätter minus framför.)

På så vis kommer adsensetexten i linje, såvida det inte är ett större annonsblock som 336 för ibland är det 4 annonser i och ibland 2 vilket påverkar vad texten börjar men det blir ändå bättre. Har man mindre block så blir det i regel allatid samma, dvs alltid rakt. Men... de stora blocken ger ju mest intäkter.

Jag tycker att adsense ser tråkigt ut men det är möjligt att man gjort rigorösa tester på designen och funnit att den ger mest.

Naturligtvis gäller det andra, inga synbara "borders", samma bakgrundsfärg, samma färg på text och ett tips har jag som verkar fungera bra. Sidor med mörkblå bakgrund. Gör länkfärg i adsense och i övrigt på sidan mildklargrön. Kan inte klaga på ctr, kan bli över 10%, men det beror givetvis på mycket annat också.

Och, lägga blocket uppe till vänster. Det ger mest, dom som köper annonser betalar mer för den platsen. Inte ha andra block ner på sidan, dom ger ändå så mkt mindre och minskar din adsense.
rainbow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017