Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

e-kläder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-10, 10:50 #1
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Hej!

Jag har ett tag funderat på att bygga upp en webshop och tjäna lite pengar. Jag har lite idéer men tänkte passa på att ställa lite frågor.

1. Jag tänkte lite generellt först angående dessa varianter som är mer affiliatelika med en leverantör som kan skicka direkt till kund. Hur upplever ni att det är med marginalerna generellt med dessa? Jag funderar på att inrikta mig på kläder, men inte riktigt hittat några vettiga leverantörer som på ett bra sätt sköter hela leverans till kund och lager. (Eller är det rena affiliates ni syftar på när ni talar om såna).

2. Jag har också kikat lite på Alibaba. Vissa priser verkar väldigt bra ( från goldsupliers). Marginalerna borde kunna bli betydligt större om man lagerför det själv. Det enda jag oroar mig lite för är kvaliteten. Vad har ni för erfarenheter av import från Kina? Är det generellt så att gold suppliers eller de med trustpass har fått det utifrån kvalitet i kombination med andra faktorer eller går man mer utifrån att de faktiskt levererar det de ska.

3. Någon som fått problem med importkvoter och dylikt? Vi har ju frihandel inom EU men inte från Kina. Finns det något motsvarande Alibaba fast med prisvärda Europeiska leverantörer?
The Blackjacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017