FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Konstig fråga kanske. Det jag undrar är när kan man anse att man registrerat/beställt domänen (.SE) och kan andas ut och vara glad att man "fick" den?
Är det när man skapat en faktura? (Nej tror jag) Är det när man betalt fakturan, online? (Borde vara?) Är det när man fått bekräftelse från IIS? Finns det olika snabba registrars? För ett tag sedan råkade jag nämligen ut för att köpa en ganska hyfsad domän bara för att sedan få veta att jag ändå inte ägde den. Tror inte det gick speciellt lång tid mellan beställning och betalning. Känns extra bra att veta då det ibland blir väldigt många domäner som släpps fria på en gång. Då menar jag inte "begagnade" som man kan ta via Snapback, utan sådana som IIS reserverat men släpper fria. /mvh Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du är "ägare" till domänen när du söker på domännamnet på iis.se och ditt kontakt-id kommer upp som innehavare.
Det spelar ingen roll när du beställer eller betalar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Bineros system går snabbt och smidigt alla ggr jag reggat domäner där. Betalt med kort på alla. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Brukade tidigare beställa genom Loopia men det har strulat de senaste gångerna (trots prepaid) och när det inte hänt något inom 15 minuter så har jag bokat via Binero och då hunnit få både faktura och kunnat genomföra betalning inom några minuter.
Därefter har även domänen varit registrerad hos .se i stort sett omedelbart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag regger bara genom Loopia och betalar man fakturan med kontokort så registreras domänen inom några minuter och kan därefter administreras. Loopia har då gett klartecken att den ligger parkerad eller fått "egen hemkatalog". Inom 10 min kan jag ladda upp en sida och gå in på den genom att skriva in domännamnet.
EDIT: Stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Måste man inneha ett webbhotell hos Loopia för att komma upp i en så pass snabb registrering? Jag har bara domänkonto och fick vänta ett dygn senaste registreringen innan jag kunde administrera domänerna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej det behöver du inte. Jag har inte hosting hos dem men jag använder ofta Loopia för domänregistreringar och det tar sällan mer än 10 minuter från det att jag betalat fakturan med kort på deras sida tills dess att jag har full tillgång till domänen.
Betalar du på annat sätt så tar det ju längre tid, Loopia registrerar inte domänen förrän de "har pengarana i handen" så att säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||