FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Idag har många av mina sidor slutat visas i Google SERP men dom har ändå bibehållen pagerank. Vad f-n står på? Har precis lagt ner massa tid på att byta till wordpress som "backend" och cms verktyg för de flesta sidorna då det är mycket smidigare än det jag kört på tidigare. När jag sedan kollar stats idag så suger dom. Har Google ngt emot att man använder Wordpress som publiceringsverktyg eller?
Siterna har synts i Google utan problem i snart ett år och nu har jag snyggat till dom, uppdaterat med mer innehåll och så vidare, sedan *poff* utesluten. Kanske en tillfällig grej, men det känns olustigt... Jag har fått ett några andra sidor uteslutna, men dom begriper jag varför (bara adsense och inget innehåll), men dessa begriper jag inte - dom har ju relevant innehåll och inga tomma sidor osv. Är det för att dom drivs med bloggprogramvara?? Någon som vart med om liknande? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är snarare tvärt om, wordpress brukar hamna snabbt i serpen, det kan möjligen ha att göra med att google märkte ändringar och samlar ny information för att placera dina sidor rätt, om du inte gjort något som strider mot deras policy vill säga
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan inte komma på något som strider mot policyn i alla fall. Får väl ge det ett par dagar innan jag deppar ihop helt....
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ser nu att även sidor som inte är omgjorda till bloggar ännu har droppats. Alla har iaf kvar en pagerank.
Som exempel: www. s ymbiantutorial.com Visserligen ingen komplett sida, men man måste väl kunna få skriva och fylla på efterhand? Ser iofs att några rubriker går till tomma sidor nu....kan man åka ur serpen för en sådan grej?? Fick annat och göra och tänkte fortsätta med den sidan senare. Däremot är en sida jag lagt ner minimalt med tid på kvar i indexet: www. svenska webbhotell.se Den hade jag förstått om dom tagit bort.... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Att sidor tappar och tar placeringar är helt normalt. Det är även normalt att sidor försvinner ur index för att sedan komma tillbaks några dagar, veckor, eller månader senare.
Bumpa tråden igen om sidor inte är tillbaks inom en månad. Innan dess så känns det ganska meningslöst att spekulera i varför de är borta. Just nu kan man inte säga annat än att det är helt normalt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att sidorna fortfarande visar pagerank är inte så konstigt, eftersom PR inte uppdateras mer än ett fåtal gånger per år.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Näh, har också förstått att PR har föga betydelse, dock såg jag det som ett positivt tecken map huruvida sidorna har "bannats" helt jmf med att dom trillat ur tillfälligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Nu har jag ingen egen erfarenhet av att få sidor bannade, men vad jag har hört så ska detta påverka den PR som visas i toolbaren omgående. En sida som är bannad visar alltså en grå toolbar direkt efter det att sidan kastats ut ur index. Jag vågar dock inte svära på att det stämmer, eftersom jag som sagt bara har hört det ryktesvägen. Att vanliga (svenska) webbsidor blir bannade ur index är mycket ovanligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Omkring 20 av mina andra sidor försvann från Google för dryga 1-2 månaden sedan, utan att dom kommit tillbaka. Försökt fixa dom enligt webmaster guidelines så gott jag kan. Dessa sidor har däremot grått i "pagerank indikatorn" för Google Toolbar. Det ges inga ledtrådar till varför dom är borta i Webmaster Tool heller. Drygt som bara den. Att dom åker ner i SERPen hade var klart acceptabelt då dom är sparsamt utvecklade, men bara kicka dom känns orättvist.
Det som blåst mina sajter i helgen kanske har med fredagens Google "shake" som vissa valt att kalla den på ett annat svenskt forum. (vet inte om jag får länka till tråden härifrån). Har ställt frågan i groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-se får väl svar om några månader eller så....vill bara veta vad som gått fel (om jag gjort fel), i så fall rätta till det och jobba vidare.... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|