FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Min bärbara dator visar bara ett kryss för vissa bilder på en del sajter. Någon som vet varför den gör det??
Antar att det är någon inställning?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns det möjligen anti-virus eller brandväggsprogram installerat? En del sådana filtrerar bort referer från HTTP-anropet men en del webbplatser laddar inte bilder om referer inte har ett visst eller om den är tom. Det är något jag själv råkar ut för lite då och då eftersom jag tillåter referer att skickas med för endast några få utvalda sajter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
DAEK, misstänket att det är något sådant. Hur ska man lösa det? Något irreterande!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kolla runt bland inställningarna i brandväggen/AVS. Om det är kategoriserat på ett hyfsat bra sätt borde det ligga under "internet", "web", "network" eller liknande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fortfarande inte lyckats lösa detta. Har windows brandväggen!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du skriver inte vilken browser du använder, men Internet Explorer kan ha detta beteendet ibland. Då brukar det hjälpa att tömma cachen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Använder IE, mina stationära dator fungerar som den ska men inte den bärbara. Har varit så här ända sedan jag köpte datorn s¨det hjälper nog inte att töma.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
IE, verktyg, Internetalternetiv, Avancerat, Scrolla ner till Multimedia "Visa bilder", är den ibockad eller urbockad?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Oops, dubbelpost
|