Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad tycks om min idé?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-01, 14:40 #1
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Har WN som tidsfördriv

Hej,

Jag har startat en sajt som erbjuder annonseringsutrymme i form av sidor i en bok där varje sida skräddarsys av köparen.
Sidan kommer att vara uppe i 2 månader, då boken stängs och inga fler inbetalningar accepteras.

Sidan är http://www.generositypays.com och jag har redan sålt en sida i boken till min arbetsgivare

Vad jag skulle vilja veta är vad ny tycker om min idé?
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 17:18 #2
RobinGbg RobinGbg är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Jan 2008
RobinGbg RobinGbg är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Jan 2008
Men vilka kommer vilja köpa boken?...Eller kommer det vara en online bok?
RobinGbg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 18:11 #3
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Svaret på din fråga finns i faq sektionen.
Oläst 2008-11-01, 18:47 #4
AdultMedia AdultMedia är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2008
AdultMedia AdultMedia är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2008
Hela ditt koncept känns out-of-date men om du nu har lyckats få $100, congrats!

Behöver du mer "inspiration" titta på,

Milliondollarhomepage
Pixelotto
Linkexperiment
Themilewall
AdultMedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 18:56 #5
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Det kan säkert vara en god idé och möjligt att få in pengar på. Men ...

Webbplatsen lider av samma symptom som diskuterats i "jag är så trött på bloggare", dvs någon vill ha, i ditt fall pengar, som huvudnummer men väldigt lite, och först i andra hand, om varför jag ska betala, vad jag får. Jag tror du skulle tjäna på att ändra perspektivet - se och skriva utifrån vad en köpare får.

Avslutningsvis, jag tror inte att det är din avsikt, men ditt svar ovan är inte inbjudande till att lägga ner tid på att ge feedback på din idé. Visst, svaret fanns på faq-sidan men uppenbarligen hade RobinGtg inte sett det och frågar här. En person som lägger ner tid på att besöka sidan och sedan skriva här förtjänar ett bättre bemötande.
Dessutom är hans fråga intressant. Om inte han, som var intresserad av att förstå och de synpunkter förstått det så lär inte heller andra göra det.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 20:58 #6
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by Ciffan@Nov 1 2008, 19:56
Det kan säkert vara en god idé och möjligt att få in pengar på. Men ...

Webbplatsen lider av samma symptom som diskuterats i "jag är så trött på bloggare", dvs någon vill ha, i ditt fall pengar, som huvudnummer men väldigt lite, och först i andra hand, om varför jag ska betala, vad jag får. Jag tror du skulle tjäna på att ändra perspektivet - se och skriva utifrån vad en köpare får.

Avslutningsvis, jag tror inte att det är din avsikt, men ditt svar ovan är inte inbjudande till att lägga ner tid på att ge feedback på din idé. Visst, svaret fanns på faq-sidan men uppenbarligen hade RobinGtg inte sett det och frågar här. En person som lägger ner tid på att besöka sidan och sedan skriva här förtjänar ett bättre bemötande.
Dessutom är hans fråga intressant. Om inte han, som var intresserad av att förstå och de synpunkter förstått det så lär inte heller andra göra det.
Tack för ditt synpunkt Ciffan.

Självaste idéen fick jag för under tiden då milliondollarhomepage var stort och alla försökte få en bit av kakan.
Dock var jag inte intresserad av att vara en copycat och ville ha något eget och originellt som förhoppningsvis var mycket bättre, både för köparen samt besökaren. 3 år efter det tog jag mig tid att gå igenom min idé och skapade generositypays.

Hur som helst, jag tror att de som besöker sajten är nyfikna för att se vilket nytt material finns utlagt, precis som folk var 3 år sedan med milliondollarhomepage och nu när de besöker sajter som youtube, pixdaus etc..
Som köpare får man betydligt större yta att nå ut med sitt budskap än på någon annan annonssajt jag sett. Dessutom behöver det inte vara annons man lägger ut, det kan vara en flashfilm, meddelande till käresta, bild(er) eller vad som helst egentligen, vilket gör sajten intressant. Avsikten är att det skall vara en online-bok, men jag har tänkt på möjligheten att man skall kunna få det i pappersform också. Såklart beror allting på hur lyckat projektet blir
Oläst 2008-11-01, 22:29 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Frågan är fortfarande vad annonsören får för värde? Och vad får läsaren för värde förutom att läsa enbart annonser?

Inget jag kunnat hitta påsidan indikerar att "boken" kommer att innehålla något annat är betalda annonser, dvs inget som helst "redaktionellt matreial" som kan väcka intresse. VIll man lägga ut bilder på familjen så finns det tusentals bloggsiter över hela internet att göra det på.

Jag ser inget orginellt med detta alls.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017