FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej gott folk. Jag ska göra ett project i webdesign. Altså göra en hemsida helt enkelt. Men jag har lite svårt för att komma på vad den ska handla om och målgrupp och syfte. Har suttit några dagar och funderat på vad kan göra. Men det bästa jag har kommit på är en Informations databas där det står mängder med saker om hårdvara. Vad allt är osv. Men vet inte om jag är riktigt nöjd med den iden. Så har ni några förslag så får ni jätte gärna skriva dom här.
/ Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad sägs om att bygga en databas över hårdvaruprylar och hur bra dom funkar ihop och i olika operativsystem?
Då får du ett par tabeller med schyssta referenser emellan och dessutom en hyfsat vettigt projekt. Jag kan mycket väl tänka mig att använda en sådan sida när man skall köpa nya grejer, då är det bra att veta ifall moderkortet xyz funkar bra med raidkontrollern yxz på operativsystemet zyx. Lite kommenteringsfunktioner och betygsättning + användarkonton så att man kan se vem som har skrivit vad (och kanske tom även betygsättning på andras betyg, dvs meta-moderering som på slashdot så att man kan se ifall nån bara försöker förstöra). Nog med goda idér gratis sådär nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Kan bjuda på lite...
Man kan inte kräva att du skall fylla databasen direkt utan gör så att användare kan posta in sin hårdvara. Kommentera den (hur bra drivisar, om den är värd priset mm.) Du kan omöjligt testa all hårdvara själv. Lär vara tidskrävande och dyrt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för svaren.
Den kunskapen jag har nu kommer räcka till att fylla en bra bit. Sen kommer även användare få posta egna erfarenheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Var lite oklar på den punkten. |
||