FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, absolut inte, och dessutom har jag svårt att tänka mig att någon bryr sig, egentligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som återförsäljare så har jag ingenting emot att folk tar mina produktbilder så länge som det ger en ökad försäljning för mig.
Annat är det dock med produktbeskrivningarna. Texter skulle jag endast släppa om prisjämförelsesidan eller recensionssidan använder noindex. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kan bara svara för hur spelbranschen fungerar, där blir vi överösta med bilder av nya spel och produkter för att vi skall sprida dessa i reklamsyfte för deras produkter.
Det finns även betaltjänster med bildarkiv och arkiv med pressmeddelanden och filmer som uppdateras dagligen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla svar, alltid kul att höra hur andra har hanterat ämnet.
Jag kan ju tillägga att för några år sedan drev jag en relativt stor filmsajt och vi hade pressbilder skickade till oss hela tiden och även tillgång till pressidor etc men det var nu när jag satt och tänkte mig in i en annan bransch som jag slogs av tanken att jag har faktiskt ingen aning hur det fungerar annars ![]() Men nu börjar jag bli klokare, och visst som någon här ovan redan varit inne på så har jag också svårt att tro att företagen bryr sig alltför mkt om man norpar en bild på en produkt som ändå är "släppt" så att säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ledsen att ta upp en gammal tråd igen men håller på att utveckla en sajt med just produkter i fokus och undrar även hur tusan man gör med produktbeksrivningen... förutsett att jag använder sunt förnuft så kan jag nog inte med hedern i behåll bara kopiera en återförsäljares produkttext, men finns det några undantag? Själv anser jag väl att om jag kan ta en produktbild så kan jag även ta en produkttext Förutfattat att den är skriven av producenten, bör skäligen vara annorlunda om en stackars ÅF skrivit en unik text etc..
Ville nog mest vädra av mig då jag innerst inne vet mina svar...dvs, sluta lata mig och skriv egen text ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|