FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ställ inte upp på att skicka vidare mailen. Det är bara jobbigt och öppnar för mer krav från dom i fortsättningen.
Om du ändå ska ha catchall så är det bättre att slänga den oläst i så fall, de verkar mer oroade över att du läser deras(?) brev än att breven inte kommer fram. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Sag at dom att du far otroligt mycket spam fran deras kunder och undrar vad dom tanker gora for att losa det? dom installningarna du har pa din doman ar dina och dom bor folja svensk lag (om det ar dar du bor och har webbhotel) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Deras krav låter ju helt orimliga. Du skulle tex inte kunna använda generella adresser som info@ etc. E-posten är skickad till dig, som icke-jurist kan jag se att det enda lagbrottet du begår är att vidarebefodra mailen till det finska företaget
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle kastat de första breven jag fick som var feladresserade, sedan skulle jag bli irriterad och kontakta den riktiga mottagaren. Om de var lika dryga som det här företaget verkar vara skulle jag förmodligen börja svara på de feladresserade breven =)
Det är kanske lite barnsligt, men breven är ju trots allt adresserade till mig så jag har väl all rätt i världen att läsa och svara? Bland det roligare jag läst på webben var bloggen donotreply.com som nu verkar vara nedlagd. Där lade innehavaren upp både företagshemligheter och information om bankkunder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag funderar på att svara så här. Nån som har nån åsikt?
Mvh club100 Jag har kontrollerat de du skriver och de är inte mitt fel att era kunder skickar till fel adress. De är er sak att se till att era kunder skickar till er domän. Genom att inte ge era kunder rätt information om vilken domän ni använder har ni skapat problem för mig som ni sen vill påstå är mina problem och dessutom är olagliga. Vad jag förstår av den svenska lagen är att de är ni som måste få era kunder att skicka mailen till rätt adress. I sverige gäller svensk lag inte finsk. Eftersom jag använder 40-100 mailadresser med @***.se i olika nyhetsbrev i världen så vill jag fortfarande ha catch all funktionen kvar. Jag kommer inte ihåg vilka adresser jag har. Men dom är typ dfg@***.se eller sed@***.se. Nu till min lösning: Ni skickar mig en lista på era mail adresser så kan jag redirecta dom till ***.com och ***.fi typ ulla.bella@***.se till ulla.bella@***.fi. När arbetet är klart skickar jag en faktura på 100kr/mail och år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Som sagt, Dom kan inte säga att det är Ditt fel att Deras kunder skickar till fel adress. Tänk om du får ett brev i brevlådan.. ditt namn, din adress.. och först när du öppnar inser du att det inte är till dig.. voila, nu har du plötsligt gjort nå olagligt i finland.. haha.
Säg bara att du fortsättningsvis raderar alla mail som skickas till dig istället för att läsa/vidarebefodra. Något annat kan dom inte begära : ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänk på att du tar på dig ett supportansvar om du tänker ta betalt för något. Samt att du behöver ta fram heltäckande avtal så att du inte för all framtid blir tvungen att upprätthålla dessa vidaresändningar.
Om det viktigaste för dig är att kunna använda domänen för din verksamhet så ska du bara göra det och avstå från att försöka tjäna några pengar på det hela. Vill du inte ta emot varje felsänt meddelande så ser du ju snart vilka det är som används och då kan du internt sända dem direkt till din spamfolder eller alternativt registrera en autoreplay på dem som säger att meddelandet har sänts fel och därför har kasserats. (Dvs om du vill vara snäll mot den som sänder mailet.) Om det skulle vara så att ni har några överlappande adresser (som typ info@***.***) så kanske det finna något annat i själva texten som du skulle kunna lägga sorteringen på så att mailen hamnar i spamfoldern eller så får du i sista hand öppna dem manullet och läsa em för att se om det är ett mail till dig eller ett som ska kasseras. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Annars så ska du egentligen inte göra affärer alls med denna typ av företag, de kommer enbart att orsaka dig problem och hiuvudry i framtiden ändå.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Precis, de kommer klaga över minsta lilla problem.
Allt för att du ska kasta in handduken och lämna över domänen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|