FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, är det ngn mer än jag som inte kan använda infoga tabell i DW MX om jag kör med Vista?
Helt plötsligt dyker det upp att ett allvarligt undantagsfel har uppstått, sedan går det inte. Jag har samma problem i båda mina laptops med Vista...... Någon som har en aning? /R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Inga frågor är dumma. ;-)
Jag har tittat efter uppdateringar, men det finns inga hos Adobe.... Jag har kör DWMX i XP tidigare, utan problem, men med Vista vill det inte fungera perfekt. Pratade med en kompis och han hade samma problem. /R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har du möjlighet att uppdatera till en senare version bör du försöka göra det. DW MX var ett lågvattensmärke när det gäller stabilitet, jag kör idag mycket DW CS3 och den är *betydligt* stabilare. Nära på klockren.
Annars kan du försöka kolla om det möjligen är något annat i sidan som orsakar felet. Gör en testsida utan något annat innehåll än basal dokumentstruktur (inga referenser till styleseets eller mallar eller liknande). Funkar det då? Om det gör det, plocka in delar från din riktiga sida och testa dig fram när felet uppstår. Då kanske du kan komma runt det? Är det ett CSS-relaterat fel så finns ett trick att definiera ett stylesheet som bara används i DW, och i det "stänga av" vad som nu var problemet: <!--#if expr="" --><!--#include virtual="/styles/dw_editing_styles.ssi" --><!--#endif --> Om detta nu är till hjälp vet jag inte, men kanske värt ett försök? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Martin, tack för tipset....
Har en kamrat som har precis samma problem....riktigt lurigt.... Provar din variant nu....och återkommer.... Tack så länge... By the way; installerade DW4 och det fungerar helt utan problem....... /R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Testa att starta det som administratör,
|
|||