Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Spray har problem med domänregistreringar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-23, 12:55 #1
Leons avatar
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Leons avatar

Reg.datum: Feb 2006
Spray Webbhotell har sedan 1,5 vecka tillbaka haft stora problem med domän registreringar.

Jag själv har fått ringa nästan varje dag för att kolla hur ärendet går.
Och nu 2 veckor senare så går det fortfarande inte att regga domänen.
Det blir error på steg 3, både jag och supporten har testat att regga *.se domänen.

Supporten har även reggat domänen på nytt konto, då jag fick mail att det gått igenom
men domänen föll ur ändå och registreringsprocessen gick inte igenom och förblev ledig.

Citat:
Dag 1. Söndag 12 Okt
Blir error på sidan när jag ska betala på steg 3

Dag 3.
Ringer in och frågar varför det är fel, och dom lämnar över ärendet till tekniker.

Dag 3. till dag 8.
Nästan daglig kontakt med supporten. Och med supportens enormt dåliga kunskap om ämnet så är det
underligt att dom inte frågar om jag "startat om modemet" HAHA *ja det va ett skämt under bältet ja vet* hehe
Det pga att det är är jag som får vara support till dom och berätta steg för steg hur dom ska hjälpa mig typ.

Dag 9.
Ringer in och frågar vad som tar så lång tid med registreringen.
Försöker förklara för supporten att man inte kan godta en sånhär lång väntetid utan att få något svar alls.
Så supporten försöker regga domänen åt en och säger att "nu kan ingen annan ta den"

Dag 11.
Domänen står fortfarande som ledig trots att jag var försäkrad om att ingen annan kunde ta den nu.
Ringer in till supporten och efter en halvtimme i supporten så har dom reggat domänen på ett nytt konto
och säger återigen att "nu kan ingen ta domänen" Och först nu så erkänner spray att det är dom som har
problem med domänregistreringar och att just det problemet skulle vara löst förra veckan.

Dag 12. (Idag)
Supporten kan inget göra, för dom väntar på att problemet ska bli löst.
Jag vet inte om detta gäller alla domäner eller bara vissa. hursom så har spray STORA problem med domänregistreringar.
Leon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-23, 13:48 #2
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Enklaste sättet,

Köp domänen på ett annat ställe och kräv pengarna tillbaka av Spray. Intressant tråd, men det känns inte som att den är bra nog att ligga under nyheter. Flyttad till allmänt.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017