Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Leadsrapporter, tips på några bra såna tjänster?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-13, 12:23 #11
niklasn1973 niklasn1973 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2006
niklasn1973 niklasn1973 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2006
Om du kan betala så visar analysprogrammet Webtrends även organisationer utförligt. Visar dock ej IP-adressen.
niklasn1973 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-13, 19:32 #12
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
unikGrafik: Ja. Må så vara!

Jag har också haft en kund som frågat efter sånt. Jag försöker ge dig argument att det bara är skräp, men vill du sälja skräp, varsågod! Det skapar i alla fall arbetstillfällen, och det är inte att förakta! :-)

Det är ju ett GRYMT trubbigt verktyg som egentligen inte säger något alls. Det säger att "en viss person var på hemsidan från ett visst IP som tillhör en viss organisation och/eller företag."

Jag tror inte du har mobilt bredband själv?

Då ger jag dig tipset, lär känna en person i din närhet som har mobilt bredband och fråga om du får låna/hyra den lilla dongeln under en dag, eller under en vecka.

Då du gjort detta kommer du förstå att söka efter potentiella kunder den vägen är som att stå på den i Stockholm världsberömda "Plattan" (en plats skapligt centralt i Stockholm) och gapa "KÖP KÖP KÖP"och dessutom betala 20 kronor för alla som hör dig gapa...

Varsågod!
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-13, 19:46 #13
UnikGrafik UnikGrafik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
UnikGrafik UnikGrafik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Eclipse: Åter igen, tack så mycket för dina värdefulla kommentarer.
UnikGrafik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-13, 19:50 #14
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by Eclipse@Oct 13 2008, 19:32
unikGrafik: Ja. Må så vara!

Jag har också haft en kund som frågat efter sånt. Jag försöker ge dig argument att det bara är skräp, men vill du sälja skräp, varsågod! Det skapar i alla fall arbetstillfällen, och det är inte att förakta! :-)

Det är ju ett GRYMT trubbigt verktyg som egentligen inte säger något alls. Det säger att "en viss person var på hemsidan från ett visst IP som tillhör en viss organisation och/eller företag."

Jag tror inte du har mobilt bredband själv?

Då ger jag dig tipset, lär känna en person i din närhet som har mobilt bredband och fråga om du får låna/hyra den lilla dongeln under en dag, eller under en vecka.

Då du gjort detta kommer du förstå att söka efter potentiella kunder den vägen är som att stå på den i Stockholm världsberömda "Plattan" (en plats skapligt centralt i Stockholm) och gapa "KÖP KÖP KÖP"och dessutom betala 20 kronor för alla som hör dig gapa...

Varsågod!
Varav denna starka missnöje med denna typ av tjänst ?

Om man nu har sett till att i första hand se till att man har bra synbarhet på sökmotorerna på de sökord/fraser som intresserade prospekt söker på när de letar en ny leverantör så är detta ju ett bra allternativ att kunna fånga upp de företag som bevisligen har varit inne på ens hemsida men inte självmant tagit kontakt.

Och lika givet är ju att man fortlöpande analyserar och förbättrar hemsidans prestation mot de rätta besökarna.

Men om man har gjort allt detta samt har en uppsökande säljavdelning som har tid över så är det väl ok oavsett om tjänsten kanske bara visar 50 - ? % av företagen som verkligen är inne på ens site.

Dock så har jag ingen spetskunskaper på dessa olika program då våra kunder allt som oftast har fullt upp med att ta hand om dem som kontaktar dem själva, men jag vet att det finns företag som har glädje av dessa typer av program.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-16, 20:26 #15
andgus avatar
andgu andgu är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2005
andgu andgu är inte uppkopplad
Nykomling
andgus avatar

Reg.datum: Dec 2005
Prospecting från OnlineServices kanske är något, kan inte riktigt se om de visar IP eller inte. http://www.onlineservices.se/produkter/prospecting.asp
andgu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017