FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
tjena har försökt att få till det med mod_rewrite men får det inte som jag vill.
RewriteRule ^.+-vf([0-9]+)\.html$ /viewforum.php?f=$1 [QSA,L] av detta blir url:en trningsjournal-vf19.html men hur får jag det till traningsjournal-vf19.html tack på förhand om du kan lösa detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
RewriteRule ^(.*)-vf([0-9]+)\.html$ /viewforum.php?f=$2 [QSA,L]
kanske? har inte testat själv o e aningen trött ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Urlen blir ju inte trningsjournal-vf19.html av mod_rewrite. mod_rewrite gör ju så att trningsjournal-vf19.html blir /viewforum.php?f=19. Vad är det som skapar trningsjournal-vf19.html?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
det som är problemet är att åäö iställer för att bli a för å och ä och o för ö istället tas bort helt, någon som kan lösa detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men vilken kod är det som gör det då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja någon som är villig att lösa mitt problem? jag betalar!
skicka ett PM! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är som sagt omöjligt att hjälpa dig om du inte visar hur koden ser ut som skapar länkarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Options +FollowSymlinks
RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^.+-vf([0-9]+)-([0-9]+)\.html$ /viewforum.php?f=$1&start=$2 [QSA,L] RewriteRule ^.+-vf([0-9]+)\.html$ /viewforum.php?f=$1 [QSA,L] RewriteRule ^.+-vt([0-9]+)-([0-9]+)\.html$ /viewtopic.php?t=$1&start=$2 [QSA,L] RewriteRule ^.+-vt([0-9]+)\.html$ /viewtopic.php?t=$1 [QSA,L] RewriteRule ^post([0-9]+)\.html$ /viewtopic.php?p=$1 [QSA,L] RewriteRule ^member([0-9]+)\.html$ /profile.php?mode=viewprofile&u=$1 [QSA,L] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men det är koden som gör mod_rewriten. Alltså översätter trningsjournal-vf19.html till /viewforum.php?f=19. Det är inte koden som skapar länken trningsjournal-vf19.html.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|