FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Plötsligt imorse så kunde jag inte längre koppla upp mig på internet med Internet Explorer 7 och iTunes kunde inte nå iTunes Store (för att uppdatera mina podcasts). Firefox, Thunderbird etc funkar bra, där kommer jag ut på internet utan problem. Om jag loggar in på min Windows XP maskin som en nyskapad användare så funkar IE och iTunes finfint, så det är något med min ursprungliga windows användare.
Jag har prövat allt jag kommer på... Stängt av Windows Firewall (och kollat att iTunes är med i exceptions när brandväggen är på), stängt av antivirus och antispyware program, tagit bort min hosts fil etc etc. Windowsanvändaren som jag har problem med är inte med i någon domain, bara min egen workgroup. Om någon har några ideer för hur jag ska komma vidare (utan att behöva flytta över all min data och alla min inställningar till den nya användaren) så skulle jag vara väldigt tacksam. Finns det någon windowsguru som kan tipsa mig om något jag inte har prövat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har du någon proxyprogramvara installerad eller har du valt att surfa igenom någon proxyserver i Internet Explorer? Jag sitter inte på PC, men jag har för mig att iTunes på PC använder samma inställningar för proxyserver som i standardwebbläsaren.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tusen tack!
Det var proxyinställningarna, och du hade rätt iTunes använder tydligen samma inställningar som IE. Vet inte varför mina proxyinställningar plötsligt slutade fungera, men just nu bryr jag mig inte. Allt fungar som det ska ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kalas!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|