FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur mycket räknar ni med att man kan få i inkomster per dag och tusen besökare för en webbsida med försäljning respektive en informationssida som inte säljer något (enbart reklamintäkter)
Hur mycket idag (på din webplats eller teoretiskt) och hur mycket tror ni detta kommer ändras de närmaste åren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte en aning.
Hade dock en sida för några år sedan och det var samma sak varje månad. Hade jag haft tiotusen besökare varje dag så blev checkarna totalt tiotusen kronor. Var dock på cpm-tiden så det fungerar inte riktigt så för mig längre ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Frågan kan enligt mig inte ens besvaras med ett närmevärde utan att ha en specifik sida på ett specifikt språk med en viss typ av besökare och en specifik typ av annonsörer, för många faktorer som påverkar värdet.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Kan bara prata för mig själv och Lastbryggan.
Stamkunder ca 3-4% som handlar. Sökmotorbesök och kvalitetstrafik så är det ca 2-3% som handlar. Övrig trafik ca 1% som handlar Har även testat exit trafik vid något tillfälle och det gav bara ca 0,1-0,3% som hadlade. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Finns inget svar på den frågan enligt mig, beror sig helt på vad du säljer och hur mycket marginal du har, hur pass köpvilliga dina besökare är (om det rör sig om tjänster exempelvis).. osv osv. Precisera bransch så blir det lättare att lämna en kommentar...
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är en besökare värd?
oj.. det beror ju på lite - precis som alla andra sagt redan.. På emelin.com har vi precis fått in en fråga från en potentiell sponsor som vill betala per besökare (då betalar man ju för det man får) och vi ligger idag på 2-3000 om dagen - men det kan också skutta upp till 10 000 på en dag... Så per besökare kan man inte värdera mer än ett par ören naturligtvis. Dessutom är den här sponsorn av den typen som tillhandahåller en SMS tjänst så de har ingen försäljning på sin sida.. De kan alltså inte spåra trafik från just vår sida.. Men som sagt.. ett par ören - sen oavsett antal egentligen. Det som kan trissa priserna är resultatet av reklamen.. Om 30% av besökarna köper något pga reklamen kan man ju höja enormt mycket (nu är väl 30% en fantasi summa men som exempel) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror ursprungsfrågan var om hur mycket man kan tänka sig tjäna på annonser om man är medlem i ett annonsnätverk per besökare. Och det är som alla säger - beror helt på sajtens inriktning och annonsnätverkets kvalitet.
Tyvärr har jag lyckats välja en målgrupp som överlag är väldigt dåliga på att köpa saker online så en besökare på min huvudsajt är bara värd en bråkdel av ett öre - mao mindre än jag betalar för att hålla sajten rullande. Funderar på att lägga av med annonserna och helt satsa på att sälja min produkter till dem. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|