FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tja!
Jag håller på att leta efter en VPS eller eventuellt en dedikerad server som har Plesk och som stöder ASP.NET 2.0. Jag har under den senaste tiden testat med Ipeer men det har inte direkt fungerat eftersom deras VPS:er med Windows körs med 64 bit vilket inte samspelar helt smärtfritt med Plesk och ASP.NET 2.0, eller det fungerar helt enkelt inte. Någon som har erfarenhet av Plesk och ASP.NET 2.0 på en VPS/Dedikerad eller som har något bra tips? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag vet inte om jag förstår frågan till 100% men: Ja, Plesk och ASP.NET 2.0 lattjar bra ihop (vilket du kanske redan viste). Valet mellan VPS och dedikerad server är ditt, personligen tycker jag bättre om dedikerad då allt är mitt, men innehållet i plånboken spelar så klart alltid in. Är du nu på jakt efter en VPS eller dedikerad server? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Många "VPS" plattformar klarar köra Windows, det som tillkommer är ju licens för Plesk och Windows.
Så skulle varit dåligt om leverantörer inte skulle kunna erbjuda det, hur bra Plesk fungerar med Windows vet jag inte då man endast kör det under FreeBSD. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är nog främst på jakt efter en VPS för att testa lite. Sen när pengarna räcker till kanske det blir en dedikerad server.
Jo, Plesk fungerar ju bra med Windows och ASP.NET 2.0. Problemet är bara att Ipeer kör sina Windows VPS:er på 64-bits operativsystem och det är någon bugg som gör att det inte går att köra ASP.NET 2.0 i Plesk då. Så nu undrar jag bara om det är någon som kanske känner till vart man kan hitta en VPS med Plesk och som har stöd för ASP.NET 2.0? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som känner till någon lösning på problemet hos Ipeer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|