FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har en drös sidor parkerade på mina webbhotell med endast en förstasida i de flesta fall. Dock har jag på en del sidor börjat strukturera innehåll och börjat med att lägga ut en "innehållsförteckning". Detta innebär att många av sidorna som Google ser är tomma.
Problemet är att Google nu börjat ta bort dom domänerna helt från sina sökresultat - jag antar att det är pga tomma sidor men vet ju inte då jag inget hört från dom. Jag vill självklart tjäna en slant på domänerna när dom är parkerade... Min tanke var att arbeta iterativt med mina parkerade domäner och publicera innehåll löpande men det verkar inte vara någon bra ide. Fråga: Tror ni det räcker med att ta bort de tomma sidorna så dyker domänerna snart upp i SERPEn igen, eller behöver jag göra dom helt klara och sedan publicera dom och efter det kontakta Google för en "reconsideration"? Någon annan som åkt ur SERPEn på liknande grunder och lyckats komma med in igen? Hur gjorde ni? För visst borde det vara okej att parkera sina domäner privat (med Google annonser) likaväl som via tex SEDO? Om man följer Googles riktlinjer alltså. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför vill du tjäna pengar på tomma sidor utan innehåll?
Varför tror du folk söker information på en sökmotor? För att komma till tomma sidor utan innehåll? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ehh, varför vill jag tjäna pengar?
Omformulerar frågan jag ställde lite väl omständigt ovan: Är det enligt Googles riktlinjer okej att parkera domäner med AdSense och samtidigt förvänta sig att dom blir indexerade. Sedan om det är kul för sen som söker är en annan fråga. Jag begriper självklart att ingen som söker vill komma till en meninglös parkerad sida. Men är det möjligt att få en parkerad sida med AdSene på indexerad och då tjäna pengar på det så vill jag självklart göra det, förutsatt att det är enligt Googles riktlinjer. Indexeras tex sidor parkerade på SEDO, MissDomain osv? Om så är fallet ska det väl gå lika bra att parkera på sitt egna konto. Dryga svar som att ingen vill väl surfa till dina kassa sidor undanbedes. Jag vet att sidorna är idag utan innehåll och bla bla bla, jag har inte tid att utveckla dom men vill behålla så många domäner som möjligt --> svar på frågan "Varför vill du tjäna pengar". Fler dryga svar undanbedes, lägg energin på något vettigt istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Google Adsense riktlinjer: NEJ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lol, okej.
Vad anser ni vara det bästa (ur intäktssynpunkt ) sättet att parkera domäner på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Olika, en del har type-ins och andra har fått trafik sedan dom har indexerats.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tycker inte att det är okej att ha annonser på sidor utan vettigt innehåll. Bästa sättet att tjäna pengar är att veta hur användaren tänker.
Ser jag en sida med enbart reklam drar jag direkt, och chansen att jag kommer tillbaka är nog väldigt minimal. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|