Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia protestsänker priser på domäner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-28, 00:28 #11
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by Tobbe@Sep 27 2004, 19:06
Personlig åsikt: Jag är helt övertygad om att IDG på något sätt har ägarintresse i Loopia, har relaterade i styrelsen eller på något annat sätt är involverad i deras bolag (jag ska helt seriöst undersöka det) - eller så är det bara så att en journalist har förlorat ett vad mot nån på Loopia och tvingas skriva reklam om dem året ut... isåfall kan man ju bara hoppas på att tramset slutar 2005.

Det är ju patetisk journalistik..
Loopia är en av IDG´s största reklamkunder.

Jag fick höra av en anställd på DI (jobbar dock där inte längre) att större
advokatbyråer köper större annonser rätt ofta i DI bara för att
slippa dålig publicitet i tidningen. För inte skriver en tidning
dåligt om ett bolag då de är en stor kund......

Samma sak med IDG å loopia.

10 kr lixom, märks det?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-28, 00:44 #12
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
I slutet av agustui började Loopia marknadsföra sig som Sveriges billigaste webbhotell. Trots att jag införde en tilläggstjänst som gör att Sajthotellet matchar Loopias erbjudande till ett väsentligt lägre pris och trots att pressreleaser gått ut till svensk fackpress har inte ett ord skrivits om detta.

Loopia annonserar för 100 000-tals kronor hos IDG. Sajthotellet har slutet annosera hos IDG förnävarande tillföljd av att de tiodubblade offererat pris och vägrade godkänna sin urspungliga offert.

Så att Loopia fortsätter annonsera i en nu vilseledande kampanj verkar inte ha något nyhetsvärde i sig, tyvärr.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-28, 00:52 #13
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Det är inte så svårt att få IDG och andra tidningar att skriva om en som man tror vi lyckades få IDG , Ny Teknik och några lokala tidningar att skriva notiser om vårt dotterbolag T3 med hjälp av pressreleaser som vi skickade ut till tidningarna.

Vi småföretagare borde utnyttja möjligheten att skriva och skicka in pressreleaser till olika nyhetsredaktioner då det är den billigaste reklam som man kan få.

Länk : www.idg.se/ArticlePages/200409/14/20040914094126_CS/20040914094126_CS.dbp.asp
Länk : www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=36241
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-28, 08:12 #14
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by saflund@Sep 27 2004, 21:26
Åhhh vad arg jag är på alla avundsjuka puckon, skriv egna pressreleaser å skicka till IDG vet ja!

Leve mot-strömmen-entreprenörer!
Jag är inte på något sätt avundsjuk på Loopia, tvärtom - det är smart av dem att utnyttja kanalen. Jag är även medveten om hur viktigt det är att skicka nyheter till journalister, för vem vill inte ha gratis reklam? Att IDG skriver om deras ständiga prissänkningar är dock ganska löjligt, hur många stora företag sänker inte deras priser väldigt ofta? Denna nyheten var väl det enda med lite nyhetsvärde i, de tidigare i serien har enligt mig varit ren reklam för Loopia, se:

http://www.idg.se/ArticlePages/200408/23/2...3528_CS.dbp.asp
http://www.idg.se/ArticlePages/200406/30/2...1917_CS.dbp.asp

Jag är själv nöjd kund hos Loopia med några .se-domäner och har inget emot dem över huvudtaget, det är främst den kassa journalistiken hos IDG (de som följt IDG vet att det har gått utför de senaste 5 åren - tidigare levererade de bättre artiklar, jag tror alla som varit med i branschen ett tag kan hålla med om det..)

För att klargöra ytterligare: Jag har inget emot Loopia, snarare är det IDG som det har gått utför de 5 senaste åren.
Oläst 2004-09-28, 10:33 #15
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
lysande, jag säger bara lysande!
Yohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-29, 10:23 #16
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

De flesta datatidningar är inte mycket att läsa. Personligen läser jag knappt några av den anledningen att jag får existensångest av att läsa om all ny teknik som kommer och som kommer att gälla inom en snar framtid, vilket kommer att peta ner mig och mina kunskaper i en mörk källare.

Eftersom denna nya teknik så gott som aldrig revolutionernar marknaden på sådant sätt som tidningarna förutspår, så finns det för mig inte så stor anledning att lägga energi på att läsa om dem.

Det bästa med IDG (dock) är att läsa kommentarerna till artiklarna på deras hemsida. Det är riktigt roande, speciellt när det är något om Microsoft. Jag tycker även att många kommentarer kan vara mer informativa än IDG:s artiklar.

Sista om IDG; det är ju ändå en tidning som lever på att skriva om vad som händer inom IT, oavsett om det gäller priser hos webbhotell eller vilka som ingår i något bolags styrelse. Ta varje tidning med en nypa salt.

Personligen får jag mycket mer nyttig information genom att läsa i detta forum.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-30, 18:16 #17
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Håller med Tobbe. Inte f*n ser man Aftonbladet skriva att Konsum nu sänker priset på mjölk med 50öre för att de annonserar i deras tidning. Visst IDG vill väl inte missta en av sina största annonsörer men det börjar(är) bli löjligt och jag skulle nog säga att det sänker PRn för Loopia också, i alla fall bland vissa av de som har koll på marknaden. Någon skrev att Loopia var en av Sveriges största webbhotell. Visst men varför syns nästan aldrig de andra då?

Sen blandar sig Loopia med diskusionen vilket får det att se ut som de hadde ett finger med i spelet om artikeln i alla fall.

Smarta drag av Loopia att utnyttja IDG, eller vad dem gör. Dock försvarar dem IDG som totalt har tappat greppet den senaste tiden.

Ta gärna reda på det Tobbe. Får du något resultat i din undersökning får du gärna dela med dig den av den till mig
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-30, 19:23 #18
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Originally posted by FredrikMH@Sep 30 2004, 18:16
Någon skrev att Loopia var en av Sveriges största webbhotell. Visst men varför syns nästan aldrig de andra då?
Dom andra kanske inte ens ansträngt sig att skriva ett intressant pressmeddelande, eller lagt någon tid på att fundera ut en bra PR-kupp?
Garanterar att om vilket webhotell som helst anställer en person bara för just detta ändamål så kommer IDG att skriva om dom också för eller senare.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-30, 22:05 #19
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

FS data är vad jag vet sveriges största webhotell.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-01, 09:09 #20
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Finns många "största, bästa, billigaste webbhotell" i Sverige...
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017