FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har precis beställt bredband2 och harfått fram följande info om begränsningar: Citat:
SJälv håller jag på att konvertera min gamla bärbara till en tyst och strömsnål hemmaserver med dyndns-adress... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Har en polare som har Bredband2, gjorde lite tester på hans anslutning. Du klarar max 25-50Mbit per varje anslutning eller liknande (kommer inte ihåg exakt väde) på http/ftp. Var dom 2 jag testade. Funkar dock att skapa flera nedladdningar av samma fil för få full speed. Så visst kör dom en viss strypning, sedan har dom garanterad QoS för priroitera ner torrent och liknande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Själv bor jag i Lund och hade 100/100 Bredband2 innan. Jag blev j-vligt förbannad på dem när Internet slöade sig eller gick ner en gång i veckan, med tanke på att jag kör server hemma.
Sedan 6 månader tillbaka har jag bytt till Bahnhof 100/100 och är NÖJD. Inga downtimes, slöar sig aldrig, det fungerar helt enkelt perfekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har haft Bahnhof 30mbit (~500kr/mån, tyvärr) i snart 2 år, och är riktigt nöjd... Det har i princip aldrig strulat, utan när det har blivit problem så har det oftast berott på MKB Net.
Dock har jag funderat på att byta till Bredband2, då man får fler IP-adresser (kör en liten hemmaserver där hemma, som jag gärna vill ge ett eget externt IP-nummer av olika anledningar). Man får nämligen endast 1 IP-nummer hos Bahnhof. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Citat:
Men vilka priser, undra vem som håller uppe dom priserna. 100-150 är normalt annars för 100/100 i öppna nät. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Som uppföljning kan jag säga att jag tog Bahnhof från början och med en hel del strul, seg lina från och till bytte jag till Bredband2. Hittills har det fungerat mycket väl!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är sant att B2 började strypa hastigheten för mig iallafall, det hände någon gång i våras och jag bytte snabbt till Blixtvik och är jättenöjd med dem!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|