FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
www.sponsoredlinksnetwork.se
Har fått en inbjudan att delta i deras nätverk. Någon som har erfarenhet vad dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Även jag har fått en inbjudan. Har tyvärr aldrig hört talas om det tidigare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Inte helt hemma på detta med annons nät.
Men principen är bara att min annons får hamna på någons sida och jag får någon annans annons på min sida? Och kanske någon form av rotation? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar vara ganska likt som tex sidbyte . se, txtad . se, bannerbyte . nu, stoppet . com, utbytet . com. Kallas ofta bannerbyte, annonsbyte, trafikbyte.
Dvs. man visar länkar till andra sidor och då visar de länkar till din sida. Ofta byter man 1 till 1 men ibland vill leverantören av tjänsten använda överskottsvisningarna till sina egna sidor. Har testat det lite i början av min Internetkariärr, tyckte inte det gav någon trafik i större omfattning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick också en inbjudan, ska man känna sig smickrad över att dom säger att ens hemsida "platsar" i deras annonsnätverk?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mja, det började ringa lite varningsklockor hos mig också, de har ju inte några exempel på sidor som redan är medlemmar - på vilka sidor hamnar min logo? Det går ju tydligen bara att styra vad som visas på sina egen sida :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag får inbjudningsar till olika annonsnätverk varje vecka och har bara hakat på en gång. Valde dock att inte lägga upp några annonser utan reggade mig bara.
Några gånger har jag svarat dem att de kan få köpa en annonsplats för 500 kr/månad om de vill. Det är de inte intresserade av, trots att de skrivit hur imponerade de är av min webbplats och vilken potential de tror den har. Mitt råd till er är att hålla er till Adsense, det är bäst och man får hela utbetalningen, ingen skatt och arbetsgivaravgift som dras av från beloppet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||