FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Det där är svårt.
Jag skulle satsa på fasta telefontider och ett separat nummer som går till företaget och EJ är ert hemnummer. Efter telefontider skall så klart telefonsvararen komma igång. Sen att ha en väldigt smidig email-kommunikation med era kunder är underförstått... just för de som inte orkar lyfta på luren och ringa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag måste reflektera över två saker:
1. Igår ringde jag två gånger till Dustin. Man kommer till en kö..... och sen orkade jag inte vänta. Jag ringde till inWarehouse för jag vet att där får man alltid svar direkt. Jag köpte min disk därifrån. 2. Nu kanske man inte ska jämföra din verksamhet med dessa två företag, men vissa likheter ser jag trots allt. Jag tycker att du ska vara ärlig i din kommunikation och skriva på hemsidan att ni är hemma, att ni packar paket på förmiddagen och bästa tiden att ringa är på eftermiddagen. Hade jag sett ett sånt meddelande på hemsidan hade i alla fall jag ringt på eftermiddagen. Jag förstår att alla inte kommer göra det, men om några gör det så är syftet fullbordat, så att säga! Sen är jag också tveksam till effektiviteten av att ha denna typ av verksamhet i hemmet. Nu vet jag inte vad det är du pysslar med, annat än det som står här i tråden. Det är någon form av lager och kunderna ringer till dig och beställer. Inom en överskådlig framtid kanske det finns möjlighet att flytta denna verksamhet "utanför hemmet". Någon typ av lokal, garage eller liknande som kan tänkas passa. Jag kan säga att det är väldigt skönt att ha "ett arbete att gå till", alltså en annan plats än hemma. (Min situation påminner lite om din.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har vår telefon i vår fysiska butik, vilket gör att vi inte alltid kan svara eftersom det är kunder i butiken. Vi har telefonnumret utskrivet på siten men vi rekommenderar att man mailar eller använder vår kundservice-chat.
Jag håller med om att det är knepigt det där med telefon. Det bästa vore såklart att ha en separat kundservicetelefon där personal fanns tillgänglig, men det är ju en kostnadsfråga... Telefontider, som många stora siter har (ex Zoovillage som har kl 9-12) tror jag funkar bra, med telefonsvarare övriga tider och sedan självklart en effektiv mailkundservice. Jag tror man måste inse att man inte kan vara tillgängligt hela tiden, då går man snart in i den berömda väggen. För oss fungerar vår live chat väldigt bra, är förvånad över att inte fler svenska sidor har det, i USA och UK är det väldigt poppis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns tjänster där man hyr in en kundtjänst. De sätter upp ett telefonnummer, telefontider samt har alltid folk som kan svara. De hjälper kunder med basicfrågor, byten och annat.
Om det däremot kommer en specifik produktfråga som de inte har svaret på ber de att få återkommer till kunden, de kontaktar er och får svaret och därefter ringer de kunden igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kan man inte leverera en tjänst av god kvalitet så är det bättre att aldrig erbjuda tjänsten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||