Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbshop, sälja filmer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-13, 16:44 #1
Rawal Rawal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 294
Rawal Rawal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 294
Hej.

Mycket fritid leder till att man drömmer sig bort i sin egna lilla värld och en sak som står skrivet i mina framtidsplaner är att öppna en webbbutik och då ev. sälja filmer, dvd, blu-ray osv...

Kommer kosta en jävla massor och kräver ett lager. Det jag undrar är vad filmer oftast kostar att köpa in. Både äldre filmer som funnits i butik i några år och som andra butiker säljer för typ 50kr och nya filmer som precis släppts i butik. Någon som har koll på vad det ligger på för priser? Antar att det dels beror på volymen man köper. Hur som helst.. den som vet, berätta gärna.
Rawal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-14, 23:14 #2
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Rawal@Sep 13 2008, 16:44
Hej.

Mycket fritid leder till att man drömmer sig bort i sin egna lilla värld och en sak som står skrivet i mina framtidsplaner är att öppna en webbbutik och då ev. sälja filmer, dvd, blu-ray osv...

Kommer kosta en jävla massor och kräver ett lager. Det jag undrar är vad filmer oftast kostar att köpa in. Både äldre filmer som funnits i butik i några år och som andra butiker säljer för typ 50kr och nya filmer som precis släppts i butik. Någon som har koll på vad det ligger på för priser? Antar att det dels beror på volymen man köper. Hur som helst.. den som vet, berätta gärna.
Ja, du! Efter lite efterforskningar, så jag la mitt projekt att sälja filmer på internet...

Filmer handlar mycket om färsk vara, och konkuransen är stenhård. Men du måste nog invenstera lite pengar i allal fall.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 11:27 #3
Rawal Rawal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 294
Rawal Rawal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 294
Det förstår jag mycket väl och investera är en självklarhet. Min fråga var dock om någon vet vad det kostar att köpa in "nya filmer, dvs såna som precis släppts" samt lite äldre filmer som funnits i några år. Någon som vet vad det kostar?
Rawal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 13:44 #4
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Kolla med en distributör tex quiq.se inköpspris
Bourne Supremacy 55 kr
Shaun Of The Dead 40 kr
Californication - Season1 (3-disc) 135 kr
(exkl frakt och moms)
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 14:04 #5
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Utan att ha någon egentlig erfarenhet skulle jag säga att det blir svårt. Jag kommer ihåg på den gamla goda tiden när DVD formatet var nytt, och man var helt övertygad om att att vissa filmer minsann ALDRIG skulle komma som budgetutgåvor, filmer som Gladiator, T2 osv....

Men där någonstans tror jag också isf att nyckeln till framgång ligger, om det är pengar man vill tjäna, snarare än att sälja filmer (eller man kan väl kombinera dom) så försök köpa rättigheter till gamla filmer och gör egna utgåvor av dom....eller, jag vet inte, som sagt, jag har ingen erfarenhet...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 18:15 #6
Rawal Rawal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 294
Rawal Rawal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 294
Jag bryr mig inte om hur det går.. för att kunna räkna lite snabbt på om det skulle vara ett kul/lönande projekt vill jag veta priser som distributörer har samt vilka distributörer det finns att köpa filmer från.
Rawal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017